رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور خبر داد:

شناسایی پلاک های مخدوش با سامانه هوشمند

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از شناسایی پلاک اصلی خودروهایی که با مخدوش کردن پلاک اقدام به تخلف می کنند خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: قوانین و مقررات مدون و غیر مدون در هر جامعه موجبات انضباط بخشی و تسهیل در انجام فعالیت های اجتماعی را فراهم می آورد و از بهم ریختگی و ایجاد گسست در فرآیند زندگی اجتماعی پیشگیری می نماید. اهمیت این دو فاکتور به حدی است که قوانین و مقررات بد را از فقدان آن بهتر بشمار می آورند.

وی ادامه داد: در کنار قوانین و مقررات موضوع ضمانت اجرایی آنها مطرح می شود که حاکمیت و اجرایی شدن قوانین وابستگی شدیدی به نحوه اجرا و ضمانت اجرایی آن دارد که به هر میزان ضمانت اجرایی جدی تر و کاراتر باشد حاکمیت قوانین در جامعه ملموس تر خواهد بود.

این مقام مسئول در پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در این راستا نقش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از این امر مستثنی نبوده و رشد فزاینده زندگی ماشینی و توسعه زیر ساختار شهری و همچنین افزایش متقاضیان بهره گیری از سامانه های حمل و نقل ضرورت تدوین قوانین و مقررات به روز را در کنار تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک امری ضروری و اجتناب ناپذیر نموده است.

کرمی اسد گفت: استفاده از تجهیزات هوشمند کنترل ترافیک و کاهش تاثیر عامل انسانی درفرایند مذکور موجب شده تا شرایط بازدارندگی قوانین بیشتر از قبل شده و تمکین به قوانین و مقررات با حساسیت بیشتری انجام گیرد. پیش بینی محدوده های مورد نیاز در قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی از جمله محدودیت رانندگی ناشی از کسب نمره منفی و ممانعت از تردد وسیله نقلیه به علت دارا بودن جریمه بیش از ده میلیون ریال باعث شده تا تغییر نگرش در رفتار کاربران ترافیک ایجاد شود اما در این بین تعداد محدود افرادی وجود دارند که به بهانه فرار از جریمه های ناشی از تخلف ارتکابی زمینه تضییع حقوق دیگران را فراهم می نمایند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در ادامه از راه اندازی سیستم هوشمند سامانه شماره گذاری برای شناسایی پلاک های مخدوش شده خبر داد و بیان داشت: به صورت پایلوت در سامانه تجهیزات کنترل هوشمند معابر شهر تهران تصاویر خودروهایی مشاهده می شود که با دستکاری در ارقام پلاک و ارتکاب رفتار مجرمانه ( مستند به ماده 720 ق.م.ا ) به خیال خود از مجازات پیش بینی شده به قیمت مجازات دیگران ( تغییر اعداد به پلاک دیگر ) فرار می نمایند در حالی که سامانه های هوشمند ضمن ضبط تصویر وسایل نقلیه متخلف با بهره مندی از دیگر سامانه های کنترلی همانند سامانه شماره گذاری زمینه مجازات شخص متخلف را فراهم نموده و متخلفین برابر ماده 720 از طریق واحدهای قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار