مدیر دفتر نگهداری تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی :۲.۵ میلیون متر مکعب آب به حجم سد های خراسان جنوبی افزوده شد

بیرجند(پانا) - مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی ازافزایش ۲.۵ میلیون مترمکعبی آب در پی بارش‌های اخیر به حجم سدهای خراسان‌جنوبی خبرداد.

کد مطلب: ۸۹۵۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر دفتر نگهداری تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی :۲.۵ میلیون متر مکعب آب به حجم سد های خراسان جنوبی افزوده شد

ناصر نیک‌نیا مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در نشست خبری اظهار کرد: حجم کل سدهای مخزنی در خراسان‌جنوبی ۵۸.۳۵ میلیون مترمکعب است و در بارش‌های اخیر ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به حجم آب سدها افزوده شد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هفت سد مخزنی در استان در حال بهره‌برداری است، بیان کرد: ۷۷ درصد حجم سدهای مخزنی خراسان‌جنوبی خالی است.

نیک نیا با بیان اینکه از ابتدای مهرماه امسال تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون مترمکعب سیلاب وارد سدهای تغذیه مصنوعی شده است، ادامه داد: سد سیاهو در استان حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه دو طرح ملی و متمرکز استانی در حال احداث است، گفت: : طرح ملی مرمت و بازسازی تاسیسات آبی به سدها و شبکه‌های آبی استان در حال اجرا است که در سال جاری یک میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت که از این مبلغ ۵۰ درصد تخصیص یافته است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰درصد سدها و شبکه‌های آب در خراسان‌جنوبی به کنترل‌های حجمی مجهز شده است.

علیرضا پیرتاج مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی نیز در این نشست خبری گفت: طرح احیاء یکی از طرح‌های شورای عالی آب بوده است که شامل ۱۵ پروژه است.

او اظهار کرد: جایگزینی پساب با چاه کشاورزی و پروژه بازار محلی آب از دیگر پروژه‌های این شورا بوده است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۰۰ کنتور هوشمند در خراسان جنوبی نصب شده است، بیان کرد: این کنتورها از محل اعتبارات تعادل بخشی و دولتی خریداری شده و هیچگونه هزینه‌ای برای مالکین نداشته است.

نیک نیا یادآور شد: در سال ۹۲ بالغ بر ۱۸۵ میلیون مترمکعب کسری مخزن در خراسان جنوبی داشتیم که با توجه به نصب کنتورهای هوشمند ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار