برگزاری همایش شورای امر به معروف و نهی از منکر هیئات مذهبی همدان

خبرگزاری پانا: همایش شورای امر به معروف و نهی از منکر هیئات مذهبی همدان با موضوع حماسه سیاسی، تذکر لسانی در اداره کل تبلیغات اسلامی همدان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این همایش فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه دوران زندگی حضرت علی(ع) به پنج مرحله تقسیم می شد، گفت: مرحله نخست دوران کودکی حضرت است که نزدیک به 10سال در دامن مطهر پیامبر اسلام(ص) پرورش یافتند و مرحله دوم نیز 13 سال در مکه و تحمل سختی های شعب ابوطالب است.

غلامعلی ابوحمزه افزود: مرحله سوم دوران 10 ساله حکومت پیامبر(ص) بر مدینه است که حضرت علی(ع) در بیش از 70 جنگ در کنار پیامبر(ص) بود و دوران چهارم 25 سال خانه نشینی ایشان است و دوران پنجم که مهمترین دوران است حکومت پنجساله حضرت علی(ع) است.

وی با بیان اینکه در پنج سال حکومت حضرت علی (ع) سه جنگ به حضرت تحمیل شد، افزود: جنگ اول، جنگ نهروان است که هشت هزار نفر در مقابل حضرت صف آرایی کردند و جنگ دوم، جنگ نهروان است که شخصیت هایی مثل طلحه و زبیر در مقابل حضرت ایستادند و آخرین جنگ نیز جنگ صفین است که باعث شد قرآن بر سرنیزه ها قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که هشت ماه فتنه برابری می کند با هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: علت اینکه حضرت آقا این صحبت را کردند این است که در هر دو هدف سرنگون کردن نظام بوده است و به همین خاطر است که ایشان سعی می کنند که این مسأله را زنده نگه دارند.

ابوحمزه با بیان اینکه در فتنه 88، کسانی که طالب زر و زور بودند آمدند و در مقابل انقلاب ایستادند، ادامه داد: در هیچ مقطعی در تاریخ دنیا اتفاقی مانند جریان فتنه سال 88 اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در کشور مثل آمریکا کسی که مسئولیتی پیدا می کند تمام قد سعی در دفاع از منافع کشور دارد و وقتی کنار می رود از فردی بعدی حمایت می کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان با اشاره به اینکه اتفاقی که در پنج سال حکومت حضرت علی(ع) رخ داد در جریان فتنه نیز اتفاق افتاد، عنوان داشت: عدم اطاعت از ولایت فقیه، دنیا دوستی و نداشتن بصیرت یا بصیرت ضعیف علت وقوع فتنه در سال 88 بود.

ابوحمزه با بیان اینکه دو هزار هیات مذهبی در استان همدان وجود دارد، گفت: در حال حاضر ماهواره ها در راستای کمرنگ کردن اهمیت انتخابات پیش رو به شدت اقدام به شبهه پراکنی می کنند و افرادی که مسئولیت هیئات مذهبی را برعهده دارند باید به رفع شبهات مردم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در داخل و خارج از کشور همه هجمه ها را به سمت رهبر معظم انقلاب می برند، اظهار داشت: حلقه اتصال اسلام و امت، ولی فقیه است و اگر مردم از ولی فقیه اطاعت کنند از اسلام اطاعت کرده اند.

گفتنی است، این همایش به همت اداره کل تبلیغات اسلامی همدان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار