کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی: بارش ملایم برف و باران از امشب در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود:بارش ملایم برف و باران از اواخر وقت امشب تا روز چهارشنبه برای بخشهایی از شمال، شرق و مرکز استان پیش بینی می شود.

کد مطلب: ۸۹۴۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی: بارش ملایم برف و باران از امشب در خراسان جنوبی

فاطمه زارعی کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبیگفت: امروز آسمان استان کم و بیش نیمه ابری است که به تدریج از اواخر وقت امشب تا روز چهارشنبه با تقویت ناپایداریها ضمن افزایش وزش باد، افزایش ابر و بارش ملایم برف و باران در بخشهایی از شمال، شرق و مرکز استان پیش بینی می شود.

زارعی با بیان اینکه بارشها در شهرهای قاین، حاجی آباد، سرایان، سربیشه و تاحدودی بیرجند بهتر از سایر مناطق خواهد بود، افزود: روند کاهش نسبی دمای هوا برای 24 ساعت آینده ادامه داشته و از روز چهارشنبه با ریزش هوای سرد از عرضهای شمالی ، کاهش محسوس دای هوا رخ خواهد داد.

او از وقوع یخبندان در اکثرنقاط استان در این مدت خبرداد و گفت: به طور میانگین 5 تا 8 درجه دمای هوا کاهش می یابد.

کاشناس هواشناسی از بارش پراکنده باران در 24 ساعت گذشته و در برخی مناطق استان هم خبرداد و افزود: فتح آباد فردوس 2 سانت برف و یک میلیمتر آب حاصل از بر، کریموی سرایان 5 سانت برف،ا نارستانک 3 میلیمتر باران و برف، باغستان 0.5 میلیمتر، سرند 2، سرایان و فردوس 0.3، بشرویه 0.2 و سربیشه 0.6 میلیمتر باران باریده است.

درشبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای 4 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و طبس با حداکثر 17 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین 0 و 12 درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز با کاهش سه درجه ای به 9 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار