فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وقوع کولاک برف و کاهش دید در دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی طی امروز خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۴۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی گفت: امروز (جمعه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و بارش در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و جنوب لرستان شدت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه لغزندگی جاده‌های کوهستانی، کولاک برف و کاهش دید در دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود، افزود: امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در غرب خوزستان، ایلام و کرمانشاه دور از انتظار نیست. شنبه گستره فعالیت سامانه کل کشور را در بر می‌گیرد. در لرستان شمال خوزستان، جنوب اصفهان، چهار محال و بختیاری، غرب فارس بارش باران و برف شدت خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، رگبار، رعد و برق، آب گرفتگی معابر و احتمال سیلاب دور از انتظار نیست، اظهار کرد: این سامانه بعد از ظهر در جنوب، جنوب غرب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود. همچنین بارش کولاک برف در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، وزش باد شدید در جنوب استان‌های تهران و سمنان و با گرد و خاک در شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه این سامانه از اواخر وقت یکشنبه از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: یکشنبه بارش پراکنده و وزش باد در جنوب شرق، شمال شرق، دامنه‌های البرز شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در کردستان و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت: هوای پایتخت امروز (جمعه) نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات با بارش باران و وزش باد و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و حداقل دمای پنج درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین هوای تهران فردا ابری همراه با بارش باران، وزش باد، در بعد از ظهر با کاهش ابر و وزش باد شدید با بیشینه دمای ۱۱ و کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار