مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد: ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی از منش های تشکل پیشتازان است

پانا (یاسوج) - مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد احسان و نیکوکاری ، ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی را از منش های تشکل پیشتازان بیان کرد.

کد مطلب: ۸۹۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد: ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی از منش های تشکل پیشتازان است

سید نظام مرادی در این نشست که با حضور مدیر کل کمیته امداد،رییس اداره انجمن اولیاء آموزش و پرورش،نمایند معاونت پرورشی و معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد برگزار شد،گفت: با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند در تامین مایحتاج تحصیلی و همچنین رفع فقر و محرومیت و نهادینه سازی آن در بین دانش آموزان، برنامه جشن نیکوکاری با مشارکت سازمان دانش آموزی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ادارات آموزش و پرورش روز 15 اسفند در سطح مدارس استان برگزار می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه یکی از محورها و بسترهای تربیت اجتماعی مبتنی بر آموزه های دینی و قرآنی، کمک به دانش آموزان نیازمند و محروم مدرسه است، گفت: مشارکت دانش آموزان در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی و رفع تبعیض و کاهش فاصله طبقاتی از اهداف مهم اجرای جشن نیکوکاری در مدارس هستند.

مرادی در ادامه با تشریح برنامه های سازمان دانش آموزی در جشن نیکوکاری، گفت: اجرای برنامه ای فرهنگی هنری، انجام مراسم آغازین برنامه با حاملان قران، گارد پرچم و سرود ملی با حضور پیشتازان مدرسه، تشکیل گارد استقبال به منظور استقبال از مهمانان شرکت کننده در برنامه توسط پیشتازان مدرسه، مهم ترین اقدامات سازمان دانش آموزی در مراسم نمادین جشن نیکوکاری است.

6 هزار دانش آموز یتیم و 9 هزار دانش آموز محسن در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

به‌طور میانگین سالانه تعداد ۱۲ هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات دریافت شهریه و کمک‌هزینه تحصیل کمیته امداد برخوردارند و ۴۱۸ دانش‌آموز نیز در هفت مجتمع فرهنگی این نهاد به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌دهی می‌شوند.

مبشری مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد میزان کمک به ایتام و فرزندان محسنین را در هشت‌ ماهه ابتدایی سال جاری شش میلیارد تومان بیان کرد ه است. این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

هم‌اکنون ۴۰ هزار و ۸۲۳ خانوار با جمعیت ۱۰۳ هزار و ۷۲۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که به‌صورت میانگین ماهیانه ۱۳ میلیارد تومان کمک‌معیشت به آنان پرداخت می‌شود.

جشن نیکوکاری در سه مقطع، روز ۱5 اسفند در سطح مدارس، روز ۱6 اسفند ماه در سطح شهر و روز ۱7 اسفند در محل‌های برگزاری نماز جمعه در استان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار