مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد: کسانی که می گویند کمک های مردم به کشور لبنان ارسال می شوند می خواهند بر افکار مردم سوار شوند

پانا (یاسوج) - مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد احسان و نیکوکاری مطرح کرد، کسانی که می گویند کمک های مردم به کمیته امداد به کشورهای لبنان و فلسطین ارسال می شوند می خواهند بر افکار مردم سوار شوند.

کد مطلب: ۸۹۵۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد: کسانی که می گویند کمک های مردم به کشور لبنان ارسال می شوند می خواهند بر افکار مردم سوار شوند

قباد مبشری در این نشست که با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان، رییس اداره انجمن اولیاء آموزش و پرورش،نمایند معاونت پرورشی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد برگزار شد، اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اعتماد مردم سرمایه ما است اگر این اعتماد پایین بیاید و خللی در آن ایجاد شود برای ما خیلی خطرناک است.

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر کس که بر افکار مردم سوار شود موفق است، گفت: عده ای که شایعه کردند کمک‌های مردم استان به کمیته امداد در کشورهای یمن، لبنان و فلسطین هزینه می شود در واقع می خواهند بر افکار مردم سوار شوند.

جابه جایی صندوق صدقات به خارج کشور تنها با مجوز ولی فقیه امکان پذیر است

مبشری به صراحت اعلام کرد: اینکه ما از صدقات و انفاقات استان کهگیلویه وبویراحمد، ریالی به دیگر کشورها منتقل می‌کنیم کذب است.

او با بیان اینکه تا به حال هیچ گونه مجوز خروج صندوق از کشور را نداشتیم گفت: جابه جایی صندوق به خارج کشور تنها با مجوز ولی فقیه امکان پذیر است، ما شرعا و قانونا حتی اجازه انتقال صدقات را از یک شهر به شهر دیگر و از یک استان به استان دیگر را نداریم.

آمار رسمی کمیته امداد می گوید تا پایان سال 90، شش میلیون و 678 هزار صندوق صدقات در نقاط مختلف ایران نصب شده یا در میان مردم و ادارات دولتی، نهادهای انقلابی و دیگر بخش های جامعه توزیع شده است.سال 90 از این میزان صندوق صدقه نزدیک به 146 میلیارد تومان جمع آوری شده است.

شعار جشن نیکوکاری "عیدی برای همه"

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری 15 اسفند در حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در سطح مدارس برگزار می شود، گفت: 6 هزار دانش آموز یتیم و 9 هزار دانش آموز محسن در سطح استان داریم.

قباد مبشری افزود: به‌طور میانگین سالانه تعداد ۱۲ هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات دریافت شهریه و کمک‌هزینه تحصیل برخوردارند و ۴۱۸ دانش‌آموز نیز در هفت مجتمع فرهنگی این نهاد به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌دهی می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 60 هزار پاکت هدایا با شعار ((عیدی برای همه)) بین دانش آموزان و ادارات توزیع خواهد شد گفت :یک هفته قبل از اجرای مراسم پاکت هدایا بین دانش آموزان و ادارات توزیع خواهد شد و در نهایت هدایای نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده، متناسب با فهرست دانش آموزان نیازمند توزیع و صرفا به خانواده های دانش آموزان با رعایت شان و منزلت ایشان اهدا می شود.

او با بیان اینکه میزان کمکهای مردمی در سال جاری به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است، گفت: مردم استان در سال جاری ۲۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در قالب کمکهای مردمی، صندوقهای صدقات و زکات به کمیته امداد کمک کرده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با نیم درصد پایین ترین نرخ را در بحث حامی گری در کشور دارد

مبشری میزان کمک به ایتام و فرزندان محسنین را در هشت‌ ماهه ابتدایی سال جاری شش میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

هم‌اکنون ۴۰ هزار و ۸۲۳ خانوار با جمعیت ۱۰۳ هزار و ۷۲۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که به‌صورت میانگین ماهیانه ۱۳ میلیارد تومان کمک‌معیشت به آنان پرداخت می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با نیم درصد پایین ترین نرخ را در بحث حامی گری در کشور دارد.

جشن نیکوکاری در سه مقطع در استان برگزار می شود: روز ۱5 اسفند در مدارس، روز ۱6 اسفند ماه در سطح شهر و روز ۱7 اسفند در محل‌های برگزاری نماز جمعه.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار