در پنجمین همایش ملی روان‌شناسی مدرسه؛

زاهدی: انعطاف‌پذیری و تمرکززدایی می‌تواند به انسجام ملی در آموزش و پرورش کمک کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد تمرکززدایی از تصمیم‌های آموزش و پرورش می‌تواند به انسجام ملی در آموزش و پرورش کمک کند.

کد مطلب: ۸۹۴۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
زاهدی: انعطاف‌پذیری و تمرکززدایی می‌تواند به انسجام ملی در آموزش و پرورش کمک کند

محمدمهدی زاهدی در پنجمین همایش ملی روان‌شناسی مدرسه که صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با تبریک ورود به دهه پنجم انقلاب گفت: «در حوزه آموزش و پرورش کارهای بزرگی را پیش رو داریم اما نباید دستاوردها را فراموش کنیم. تالیف کتب درسی تحولی عظیم پیدا کرده است و از نظر محتوایی بین کتب قبل و بعد از انقلاب از زمین تا آسمان فاصله است.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «پوشش تحصیلی و تعداد مدارس ما بسیار رشد یافت، طبق آماری اکنون ما در هر روز ۴ مدرسه و در هر هفته ۳ هنرستان می‌سازیم. در سال ۵۵ جمعیت باسواد ما ۴۷ درصد بوده و اکنون ۹۸ درصد است. شاخص‌های برابری جنسیتی را هم که حتی با جهان مقایسه کنیم در این زمینه از جهان بالاتر هستیم و همه اینها از دستاوردهای نظام در حوزه آموزش و پرورش است.»

او افزود: «ما باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم. مدرسه‌ای که بتواند آینده را به خوبی اداره کند و همین مهم هم مسوولیت سنگینی بر عهده همه مسوولان گذاشته است.»

زاهدی گفت: «انعطاف‌پذیری و تمرکززدایی می‌تواند به انسجام ملی در آموزش و پرورش کمک کند. ما باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را از سیاسی‌کاری دور کنیم. ظلم بزرگی کردیم که در این دو نهاد سیاسی‌کاری رواج پیدا کرد، هرچند که دکتر بطحایی تلاش زیادی برای کمرنگ شدن این قضیه داشته‌اند ولی با وضع مطلوب فاصله داریم، در وزارت آموزش و پرورش سند تحول و در وزارت علوم سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید اجرا شوند.»

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: «باید همه نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش از جمله خانواده و جامعه پشتیبانان اصلی مدرسه باشند و به آن کمک کنند و ارتباطی تنگاتنگ بین آنها و مدرسه باشند.»

زاهدی گفت: «از فضای مجازی نمی‌توان فرار کرد و این فضا روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. مدرسه ما باید با فضای مجازی درگیر شود و با آن قاطی شود. باید مهارت لازم در این زمینه در مدارس آموزش داده شود. من از صداوسیما خواهش می‌کنم، نشست‌هایی درباره فناوری نرم برگزار کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار