مدیرکل آموزش و پرورش استان:

100 اتاق بازی و یادگیری در مدارس استان قزوین راه اندازی می‌شود

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از راه اندازی 100 اتاق بازی و یادگیری با هدف تقویت مهارت اجتماعی دانش آموزان در مدارس ابتدایی استان تا پایان سالجاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۴۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
100 اتاق بازی و یادگیری در  مدارس استان قزوین راه اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، خیرالله رحمانی در کمیته استانی «نقش بازی در یادگیری» که با حضور برخی از روسای مناطق و معاونان و کارشناسان آموزشی در سالن اجتماعات اداره کل طی سخنانی به نقش بازی در یادگیری و آموزش اشاره کرد و اجرای پروژه بازی و یادگیری را یکی از طرح‌های موثر و ارزشمند در شاداب‌سازی محیط یادگیری دانست.

وی با بیان اینکه لازمه اصلاح در نظام تعلیم و تربیت، اصلاح روش‌ها و نگرش‌هاست، خاطر نشان کرد: فضای یادگیری در مدرسه باید برای دانش‌آموزان لذت‌بخش و جذاب باشد و برای رسیدن به نقطه مطلوب و اصلاح اساسی ساختارها فاصله زیادی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: تقویت قدرت حل مسئله، تقویت اعتماد به نفس، تقویت مهارت‌های حرکتی، تقویت مهارت کلامی و توسعه قدرت تخیل با بازی امکان‌پذیر می‌شود و با این حال حتی اگر هدف اولیه بازی یعنی شادی و خوشحالی را نیز دنبال کنیم به سلامت روان بچه‌ها کمک شده است.

رحمانی درباره اهداف این طرح افزود: افزایش نشاط و شادابی در دانش‌آموزان، افزایش انگیزه و علاقه به حضور در مدرسه، شوق انگیز کردن محیط یادگیری و تسهیل و تسریع برای یادگیری با استفاده از ظرفیت بازی از جمله اهداف این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار