مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

زیرساخت‌های آموزشی در جنوب استان بوشهر توسعه می‌یابد

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: زیرساخت‌های آموزشی در جنوب استان بوشهر توسعه می‌یابد.

کد مطلب: ۸۹۴۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
زیرساخت‌های آموزشی در جنوب استان بوشهر توسعه می‌یابد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در سمینار آموزشی چالش ها و فرصت های حوزه آموزش ابتدایی در سالن اجتماعات مجتمع گاز شهرک توحید با بیان اینکه اعتبارات خوبی در بخش زیر ساخت ها از حوزه نفت جذب شده است، اظهار داشت: با تأمین اعتبار طرح تقویت بینه علمی از محل ارزش افزوده و حق آلایندگی دهیاری ها پیشرفت خوبی در حوزه آموزش صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه جم سابقه دیرینه‌ای در ادب پروری داشته است، عنوان کرد: جم جزو شهرستانی است که در تأمین نیروی انسانی با چالشی کمتری روبه رو است.

وی ادامه داد: سه شهرستان دیگر حوزه جنوب استان نسبت به قبل با همکاری دیگر نهادها رشد و توسعه قابل قبولی در حوزه آموزش و پرورش داشته اند ولی نیاز است به ارزشیابی توصیفی نگاه ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برای داشتن آموزش و پرورش فعال نیاز به نیروی انسانی، فضا و امکانات کافی داریم.

وی با تأکید بر اجرا درست ارزشیابی توصیفی با همت خود معلمان، اضافه کرد: باید به فعالیت های فوق برنامه مثل نمایشگاه دستاوردهای مهارت محور دانش آموزان توجه بیشتری شود.

کرمی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمان با حضور مؤلفین کتب درسی که از تابستان، نوید بخش آینده‌ای روشن در حوزه آموزش است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم نیز با اشاره به ایجاد رویکردهای جدید در آموزش ابتدایی که باعث افزایش تکالیف مهارت محور شده است اظهار داشت: حضور خانم حکیم زاده در حوزه آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اجرای طرح موفق حذف مشق شب و جایگزینی تکالیف مهارت محور باعت تغییر و تحول اساسی در حوزه آموزش ابتدایی شده است.

خلیل نیکخواه افزود: امروز شاهد این تغییر و تحولات‌ در نمایشگاه دستاوردهای مهارت محور دانش آموزان ابتدایی شهرستان جم بودیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش جم با ۱۵ هزار دانش آموز، ۸۵۰ پرسنل و ۱۲۰ واحد آموزشی در حال فعالیت است، اما در فرآیند توسعه نیروهای انسانی و اجتماعی با چالش هایی رو به رو است.

نیکخواه گفت: مهمترین اولویت در آموزش وپرروش بحث نیروی انسانی است که مهمترین رکن اساسی هر سازمانی محسوب می‌شود، با توجه به سیر بازنشسته ها و جایگزینی نیروهای توانمند باید اختیار لازم برای اجرای کامل برنامه ها به آنها داده شود.

وی با بیان اینکه با تلاش نماینده مجلس در شهرستان های جنوبی استان فضاهای آموزشی جدیده در حال اجرا است، یاد آور شد: یکی از چالش های مهم آموزش و پرورش شهرستان جم بحث کمبود فضای آموزشی است که نیازمند توجه ویژه دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد انتظارات جامعه از معلمان و آموزش و پرورش بازتعریف شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح توصیفی برای مدارس ابتدایی نیاز به اعتبار داریم گفت: طرح خوب ارزشیابی توصیفی که چندسالی است اجرا شده است، دانش آموزان را برای ورود به مقطع متوسطه و دو گانگی ارزشیابی دچار سردرگمی های کرده است که نیاز است دوباره مورد ارزیابی قرار بگیرید.

نیکخواه اقدام به حذف کنکور در ۸۵ درصد رشته های تحصیلی بسیار خوب عنوان کرد و گفت: باید اهداف آموزش و پرورش جایگزین تست زنی در مدارس شود.

وی عدم توسعه متوازن رشته های تحصیلی را از دیگر چالش های آموزش و پرورش عنوان کرد و تاکید کرد: نیروی انسانی و امکانات از کمبودهای این بخش است که سبب شده همه رشته متوازن رشد نکنند.

خلیل نیکخواه اضافه‌ کرد: آسیب های اجتماعی در مقطع ابتدایی و عدم تخصیص مشاور در این مدارس نیز از چالش های دیگر آموزش و پرورش ابتدایی است.

دو نفر از معلمان و مدیران مقطع ابتدایی نیز در این نشست چالش های آموزش و پرورش این مقطع را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار