مومنی شریف: حوزه هنری باشگاه فعالان فرهنگی هنر انقلاب است

تهران (پانا)-رئیس حوزه هنری می‌گوید، اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر در حوزه هنری مسبوق به سابقه است اما چند سالی بود که به دلیل حضور دیگران ما این کار را از اولویت خارج کرده بودیم.

کد مطلب: ۸۹۳۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مومنی شریف: حوزه هنری باشگاه فعالان فرهنگی هنر انقلاب است

محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، در رابطه با اکران 5 فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر ویژه فعالان فضای مجازی، گفت: اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر کار بسیار خوبی بود که همکاران ما در روابط عمومی حوزه هنری آن را انجام دادند. البته این کار مسبوق به سابقه است و در سال های پیش نیز اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره برای اهل فرهنگ و ادب به شکل اختصاصی در تالار اندیشه و سینماهای حوزه هنری انجام می‌شد. در سال‌های پیش احساس کردیم که نهادهای دیگری نیز ورود کرده‌اند و ما بهتر است وارد عرصه‌هایی شویم که دیگران کمتر به آن می‌پردازند. از همین رو، چند سالی این نوع اکران‌ها کمتر شد اما من امسال موفق شدم در کنار فعالان فضای مجازی سه فیلم از پنج فیلم را به صورت کامل ببینم.

وی درباره انتخاب فیلم‌ها برای اکران نیز گفت: انتخاب فیلم‌ها، انتخاب درستی بود که می‌توانست به افزایش آگاهی فعالان فضای مجازی نسبت به فرهنگ و هنر انقلاب کمک کند.

رئیس حوزه هنری درباره تماشای فیلم در کنار فعالان فضای مجازی نیز گفت: ما با دوستان فعال در فضای مجازی ارتباط داریم و تجربه اولم نیست که در کنار این عزیزان در برنامه‌ای، رویدادی و نشستی حاضر می‌شوم. قطعا کسانی که در فضای مجازی فعال هستند فیلم را از نگاه متفاوتی می‌بینند اما من دیدن فیلم را در کنار مردم عادی نیز به واسطه دیدن واکنش‌ها دوست دارم و برای خودم مفید می‌دانم. اینکه فعالان فضای مجازی گرد هم جمع بشوند بسیار خوب است. حوزه هنری از قدیم مبدع چنین نشست‌هایی برای دغدغه‌مندان و علاقه‌مندان به فرهنگ انقلاب بوده است. حوزه هنری باشگاه ادب و هنر انقلاب اسلامی است و باید به سمت توسعه این باشگاه حرکت کنیم. اینجا خانه کسانی است که احساس می‌کنند نسبت به فرهنگ انقلاب اسلامی وظیفه‌ای دارند. از همین رو، باید حضور چنین نیروهایی در حوزه هنری بیشتر شود.

مومنی شریف تاکید کرد: بر طبق گفته مقام معظم رهبری، حوزه هنری قرارگاه است و افسران جوان جنگ نرم باید قرارگاه خود را بشناسند و از ظرفیت‌های آن آگاه شوند. در بخش آموزش تخصصی حوزه هنری بیش از 3 هزار نیرو تربیت شده است؛ نیروهایی که می‌توانند هر کدام نسبت به تعالی فرهنگ انقلاب اسلامی اثربخش باشند. باید تلاش کنیم تا در تمامی رشته‌ها حضور نیروهای انقلابی پررنگ‌تر شود. اگر از طرف ما ورود به بحث آموزش با دشواری و تنگنا مواجه است سعی می‌کنیم که این را برای عامه مردم و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی رفع کنیم تا حوزه هنری بهتر از گذشته بتواند به این مهم بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فعالان فضای مجازی در یک نشست حقیقی، صمیمانه و نزدیک به هم حضور داشته باشند امر بابرکت و مبارکی است؛ زیرا این نزدیکی صمیمیت می‌آورد و کدورت‌ها و سوءتفاهم‌ها را دور می‌کند. قطعا در مسیر راه سوءتفاهم‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود دارد اما همه بر سر هدف مشترک هستیم. این نشست‌ها کمک می‌کند تا ما نسبت به اهداف مصمم‌تر شویم و بتوانیم با اختلافات کمتر و اتحاد بیشتر در برابر دشمن ایستادگی کنیم. اگر قرار است کار جبهه‌ای کنیم باید هماهنگ باشیم و با اتحاد بیشتری به عرصه فرهنگی ورود کنیم که این مسئله خود سبب اثربخشی بیشتر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حوزه هنری برای بحث سواد رسانه‌ای در فضای مجازی برنامه‌ای دارد یا خیر نیز گفت: ما نزدیک به 7 سال است که بحث سوادرسانه‌ای و ارتقای دانش نیروهای انقلابی را پیگیری می‌کنیم. علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ انقلاب با حضور در کلاس‌های تاریخ تمدن، اندیشه‌های فرهنگی و آشنایی با مکاتب مختلف دانشی را فرا گرفته‌اند که اگر آن‌ها را ندانند در عرصه فرهنگ جهانی حرفی برای گفتن نخواهند داشت. امیدواریم که حوزه هنری بتواند در تمامی حوزه‌های مورد نیاز ورود کند و در چارچوب مرتبط با رسالت خود وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد.

مومنی شریف افزود: من به عنوان یکی از مخاطبین حوزه هنری می‌گویم که حوزه هنری بر گردن همه ما حق دارد و ما باید بسته میزان احساس وظیفه‌ای که داریم در حوزه هنری حضور یابیم و از ظرفیت‌های آن به جهت تعالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی استفاده کنیم. اینجا باشگاه فرهنگ و هنر انقلاب است و باید نیروهای انقلاب نه در حیطه سینما بلکه در تمامی عرصه‌ها و بخش‌های فرهنگی و هنری که در حوزه هنری وجود دارد ورود کنند و به رونق و رشد این مهم یاری رسانند. ما ‌جز اکران فیلم در تمامی رشته‌ها میزبان فعالان فضای مجازی خواهیم بود.

گفتنی‌ست، فیلم‌های‌ «وقتی ماه کامل شد»؛ «بیست و سه نفر»؛ «زهرمار»؛ «دیدن این فیلم جرم است»؛ «ماجرای نیمروز، رد خون»، ۵ فیلمی بودند که همزمان با بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فعالان رسانه‌های مجازی در حوزه هنری به نمایش درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار