نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند

تهران (پانا) –- در نشست خبری هفته هنر انقلاب 5 نامزد نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند که در میان آنها نام ابراهیم حاتمی کیا و رضا امیرخانی دیده می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۵۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند

نشست رسانه ای هفته هنر انقلاب امروز دوشنبه نوزدهم فروردین ماه ۹۸ با حضور محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل سپهر سوره هنر و مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر انقلاب در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

مجدالدین معلمی در آغاز با گرامی داشت یاد شهید مرتضی آوینی، با اشاره به سابقه هنر انقلاب از زمان پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اوایل انقلاب تعداد هنرمندان انقلابی بسیار اندک بود و جز در رشته‌های شعر، که قبل از انقلاب نیز در آن جوشش وجود داشت، سایر رشته‌ها با فقر هنرمند انقلابی مواجه بود. اما خوشبختانه امروز می‌توان گفت جریان هنر انقلاب جریانی عمومی شده و رویش‌های آن قابل لمس است و ما امروز شاهد رویش‌های متعدد در عرصه هنر انقلاب هستیم.

دبیر هفته هنر انقلاب درباره برنامه‌های حوزه هنری برای این هفته گفت: کادرسازی و ارتباط کادر و هنرمندان جدید با متخصصین و پیشکسوتان اساس کار ماست. ۵ سالی است که حوزه هنری به معرفی چهره سال انقلاب می‌پردازد. دبیرخانه انتخاب چهره سال دبیرخانه‌ای دائمی است که فعالیت‌های هنرمندان را رصد می‌کند. در نهایت اسفندماه هر سال به لیستی با فعالیت‌های شاخص هنرمندان می‌رسیم. برای انتخاب چهره سال هنر انقلاب، باید تولیدات شاخص هنرمندان در آن سال اتفاق بیفتد و صرفاً پیشکسوت بودن شاخصه و معیار انتخاب ما نیست.

چهره سال هنر انقلاب

معلمی درباره نحوه انتخاب چهره سال هنر انقلاب گفت: از میان صد چهره که به هیئت انتخاب معرفی شدند ۵ نفر به عنوان نامزدهای نهایی هنر سال انقلاب معرفی شدند که روز اختتامیه یک نفر به عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی و تقدیر خواهد شد.

دبیر هفته هنر انقلاب ۵ نامزد نهایی چهره سال هنر انقلاب را به این شرح معرفی کرد: رضا امیرخانی برای نوشتن رمان رهش، هدایت الله بهبودی نویسنده کتاب «الف لام خمینی»، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم «به وقت شام»، مسعود نجابتی هنرمند تجسمی و مهدی نقویان مستندساز 5 نامزد نهایی چهره هنر انقلاب در سال 98 هستند.

رویداد سال هنر انقلاب

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار رویدادهایی را نیز به عنوان رویداد هنر انقلاب معرفی خواهیم کرد. در این دوره «خانه طراحان انقلاب اسلامی»، «مجموعه هیئت هنر» و «مجموعه کلاسهای شهاب مرادی» به عنوان ۳ نامزد رویداد هنر انقلاب معرفی شدند.

محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل سپهر سوره هنر که مسئولیت برگزاری این رویداد را برعهده دارد درباره برنامه های هفته هنر انقلاب گفت: هفته هنر انقلاب از ۲۰ تا ۲۶ فروردین در تهران و ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

برنامه‌‌های هنری تهران و شهرستان‌ها در هفته هنر انقلاب

زرویی افزود: برگزاری شب شعر و خاطره، غبارروبی از مزار شهدا و دیدار با خانواده آنها و دیدار هنرمندان با نمایندگان ولی فقیه را در استان‌ها خواهیم داشت. برگزاری نمایشگاه‌ها، اجرای نمایش‌ها، جلسات نقد و بررسی، رونمایی از آثار فرهنگی، نشست‌های تخصصی و ویژه برنامه‌های استانی، کارگاههای شعر و داستان و معرفی چهره سال استانی از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: دو رویداد بزرگ در این دوره داریم؛ یازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، که برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، و دیگری شب شعر دیدار ماه که با حضور ۴۴ نفر از شاعران برتر انقلاب برگزار خواهد شد. ۱۲۰ عنوان کتاب ترجمه شده سوره مهر هم در نمایشگاه کتاب به نمایش در می آید. ما برای هفته هنر ۱۰۰ آیتم هم داریم که از همه شبکه‌ها پخش خواهد شد.

مدیر سپهر سوره هنر درباره برنامه‌های تهران گفت: از فردا صبح هفته هنر انقلاب را با غبارروبی از مزار شهید آوینی آغاز خواهیم کرد. بعدازظهر فردا مراسم افتتاحیه را داریم که طی آن از ۲۶ نفر از برگزیدگان خالق اثر که در حوزه هنری تولید شد تقدیر میشود. روز پنج شنبه شب خاطره ویژه هنر انقلاب را خواهیم داشت. همایش۴۰ سالگی موسیقی انقلاب را در سالن سلمان هراتی برگزار می‌کنیم.

وی درباره نمایش فیلم های سینمایی برگزیده جشنواره فیلم فجر به همین مناسبت گفت: ۶ فیلم رد خون، دیدن این فیلم جرم است، بنیامین، ۲۳ نفر، شبی که ماه کامل شد از جمله فیلم های سینمایی هفته هنر انقلاب است که در تالار اندیشه اکران میشود. همچنین کنسرتی هم به خوانندگی اشکان کمانگری برگزار خواهد شد که عواید آن به سیل‌زدگان اختصاص خواهد یافت.

**

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار