خوراک کارخانه های نئوپان استان اردبیل تامین می شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت: مواد اولیه هیزم و چوب مورد نیاز کارخانه های خلخال و اردبیل با اجرای طرح کاشت درختان زود رشد در حاشیه رودخانه های ارس و قزل اوزن تامین می شود.

کد مطلب: ۸۹۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
خوراک کارخانه های نئوپان استان اردبیل تامین می شود

شهامت هدایت در نشستی با فرماندار خلخال افزود: با اعمال محدودیت برای حمل چوب در استان آذربایجان شرقی به عنوان تامین کننده اصلی چوب و هیزم کارخانه های فعالی نئوپان در استان اردبیل و افزایش قیمت چوب و هیزم با اجرای طرح تنفس 10 ساله برای جنگل های شمال از سوی سازمان جنگل ها و مراتع کشور ، اجرای طرح های جایگزین پایدار برای تامین هیزم مورد نیاز 2 کارخانه فعال این استان از سوی اداره کل منابع طبیعی ضروری بنظر می رسد .
او اظهار داشت: بیش از 100 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه ارس در شمال و 76 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن در جنوب استان برای کاشت درختان زودبازده در مدت زمانی سه سال تخصیص یافته است .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: 64 درصد اراضی استان به عنوان عرصه ملی در قالب جنگل و مرتع مورد نگهداری و حفاظت قرار گرفته و زمینه صیانت از آنها فراهم شده است .
هدایت همچنین افزود: شهرستان خلخال با برخورداری از بیش از 45 هزار هکتار جنگل بیش از 80 درصد جنگل های استان را به خود اختصاص داده است .
فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: با راه اندازی دوباره کارخانه نئوپان این شهرستان پس از 2 سال تعطیلی و توقف تامین چوب و هیزم مورد نیاز برای این واحد صنعتی در دستور کار فرمانداری قرار گرفته است .
فریدون بابایی افزود: در مدت 2 سال تعطیلی کارخانه و تا زمان واگذاری آن از سوی بنیاد مستضعفان و مالک کارخانه به سرمایه گذار بخش خصوصی هیچ گونه مواد اولیه از جمله هیزم برای آغاز مجدد فعالیت تولید ورق نئوپان در این کارخانه باقی نمانده بود .
او گفت: با توجه به اجرای طرح توسعه این کارخانه و راه اندازی خط تولید ورق ام دی اف همراه با افزایش سطح تولید ورق نئوپان اجرای طرح های تولید چوب بصورت صنعتی پایدار در میان مدت و بلند مدت برای تامین خوراک اولیه این واحد صنعتی بزرگ و اشتغال زای منطقه با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل طرحی مناسب برای پشتیبانی از فعالیت این کارخانه است .
استان اردبیل یک میلیون و 80 هزار هکتار مرتع و 65 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد و از پنج ناحیه رویشی کشور سه ناحیه جنگلی در این استان قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار