مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اعلام کرد:

همدان، منتظر راه اندازی بزرگترین شهرک صنفی غرب کشور

همدان (پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با بیان این که شهرک صنفی به یک "هاب" منطقه غرب کشور برای تأمین مایحتاج مردم از جمله مبلمان، لوازم خانگی، فرش و ... تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: 400 واحد برای بنک‌داران در حال ساخت است و انتظار می رود تا شهریور 98 شروع به فعالیت کنند.

کد مطلب: ۸۹۲۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
همدان، منتظر راه اندازی بزرگترین شهرک صنفی غرب کشور

کیوان گردان در جمع اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت ٤٠ سالگی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: در ادبیات و فرهنگ مردم ایران 40 سالگی نماد بلوغ و پختگی در زمینه های مختلف است و انقلاب اسلامی نیز پس از گذشت ٤٠ سال با وجود تمامی دشمنی‌ها و تحریم‌هایی که دشمنان بر سر راهش قرار داده اند توانسته است سربلندتر از همیشه راه آرمان های امام (ره) را ادامه دهد.

او با بیان این که دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها باید تبیین و تبلیغ شود، خاطر نشان کرد: شهرک های صنعتی هم در این ٤٠ سال دستاوردهای بسیار داشته و پیشرفت هایی که امروزه در زمینه شهرک ها بوجود آمده است قابل مقایسه با اوایل انقلاب نمی باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ضمن اشاره به تأسیس اولین شهرک های صنعتی کشور در سال ٦٣ و شش سال پس از انقلاب، شهرک صنعتی بوعلی را جزء اولین شهرک های احداث شده در سطح کشور اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ٣٠ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، یک منطقه ویژه اقتصادی و یک شهرک فناوری در استان همدان وجود دارد.
او با اشاره به تجهیز برق و آب مصرفی شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد : در سطح این شهرک های صنعتی ٥٢٦ لیتر آب در ثانیه و ١٨٢ مگاوات برق تأمین شده است.
گردان تصریح کرد: تا کنون یک هزار و ٣٠٤ واحد صنعتی و صنفی در استان همدان آغاز به فعالیت کرده است که زمینه اشتغال ١٥ هزار و ٧٠٠ نفر را فراهم کرده است.
او از احداث ١٠ تصفیه خانه صنعتی در شهرک های صنعتی استان خبر داد و گفت: در صورت نیاز به پاکسازی برای هریک از شهرک ها بر اساس مقررات میزان پساب، تصفیه خانه ای احداث شده است.
گردان از ایجاد ٨ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی خبر داد و اظهار کرد: ٦ خودروی آتش‌نشانی در آشیانه قرار دادیم و به زودی ٢ خودروی دیگر هم وارد فاز عملیاتی می‌شود.
او با تأکید بر این که بیشتر اقدامات انجام شده در شهرک‌های صنعتی مربوط به ٦ سال گذشته بوده است، اظهار کرد: سال ٩٢ فقط یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک های صنعتی استان وجود داشته است در حالی که امروز تعداد ایستگاه ها به ٨ مورد رسیده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در ادامه گفت: میزان گاز تأمین شده در سطح شهرک های صنعتی ١٣٠ هزار متر مکب بوده و ١١٠ کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح شهرک های استان همدان انجام شده است.
گردان تصریح کرد: با آسفالت شهرک های صنعتی با هزینه ای بالغ بر یک میلیون ریال برای هر شهرک سعی در زیبا سازی منظره این شهرک ها کرده ایم.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: برای اولین بار در کشور شهرک صنفی تأسیس کرده ایم که این طرح شامل همه استان ها می شود.

او گفت: این شهرک در کنار فرودگاه همدان تأسیس شده و ٤٠٠ واحد از بنک داران در حال ساخت آن هستند.
او با اشاره به این که واحدهای صنف لوازم خانگی نیز درحال ساخت است، ادامه داد: استقرار واحدهای لوازم خانگی باعث می‌شود مردمی که برای خرید لوازم خانگی به بانه می‌روند، لوازم مورد نیاز خود را از همدان تهیه می کنند و قطعاً خرید از عمده فروشان به قیمت مناسب و ازبین رفتن گره ترافیکی در مرکز شهر از مزایای این شهرک صنفی خواهد بود.
گردان اظهار داشت : کارکنان این شهرک ها تا پایان خردادماه آنها را تکمیل و تا شهریور ماه سال آینده شاهد افتتاح اولین شهرک صنفی کشور در همدان خواهیم بود.
او با یادآوری این نکته که در ملایر نیز از ٢٠ سال پیش صحبت از ایجاد بازار مبل و منبت بوده است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار ٨٠ مغازه مبل و منبت در شهرک صنعتی ملایر به منظور عرضه مستقیم و کوتاه کردن دست واسطه‌ها ایجاد شده است.
او با تأکید بر این که منطقه ویژه اقتصادی همدان در حد تملک زمین باقی مانده است، بیان کرد : مشکل راه دسترسی منطقه ویژه اقتصادی همدان تا پایان سال جاری حل می‌شود.
گردان با اشاره به اختصاص ١٢٠٠ هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی همدان تصریح کرد: از سال ٩٣ در منطقه ویژه اقتصادی همدان عملاً شروع به‌ کار شد که اکنون به نقطه خوبی رسیده و راه دسترسی برای آن ایجاد شده است.
او با اشاره به این که سال گذشته خوشه صنعتی پوشاک کردآباد خوشه نمونه ملی کشور شد، اظهار کرد: با توجه به این که بیش از ٤٠٠ کارگاه تولید پوشاک در کردآباد کبودراهنگ وجود دارد ما بر آن بودیم تا ظرفیت های کردآباد را به طور شاخص معرفی کنیم و نام تجاری کردآباد را برای کبودراهنگ انتخاب کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با تأکید بر هدایت خوشه‌های صنعتی به سمت بازارهای صادراتی، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی برای اولین بار موفق شد پاویون اختصاصی برای تولیدکنندگان استان بگیرد و به نمایشگاه‌های عراق و روسیه اعزام کند.
گردان ضمن بیان این که در یک قدمی تکمیل زنجیره تولید فولاد در همدان هستیم، افزود: شهرک صنعتی جوکار به شهرک فروآلیاژ ایران تبدیل می‌شود به‌طوری که بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ٢ مجموعه فروسیلیس استان صورت گرفته است و چند شهرک دیگر با هزینه ای بالغ بر ١٠٠٠ میلیارد تومان ایجاد خواهد شد تا این شهرک به شهرک فروآلیاژ کشور تبدیل شود.
گردان در پایان بیان کرد: به جز آهن اسفنجی کل حلقه تولید فولاد کشور را در استان همدان داریم و همدان در یک قدمی تکمیل زنجیره تولید فولاد است.
فرحناز یادگاری- مریم پیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار