مرحله نخست طرح تاپ رونمایی شد

تهران (پانا) - مرحله نخست طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، با هدف افزایش بهره‌وری در بخش تولید صنعتی و خدمات و و گسترش فعالیتهای تحقیقی توسعه در بنگاههای اقتصادی رونمایی و افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۷۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مرحله نخست طرح تاپ رونمایی شد

به گزارش وزارت صمت، برات قبادیان در مراسم رونمایی از طرح تاپ افزود : در این طرح بیش از ۱۰ هزارنفر ساعت کار انجام شده است و با ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه هماهنگ شده ایم تا طرح سرباز تاپ را نیز اجرا کنیم و سربازان پس از گذراندن دوره آموزشی بر اساس نیازمندیهای بنگاهها توانمندی خود را به ظهور برسانند .

وی در ادامه ، توسعه اشتغال پایدار را از نتایج طرح برشمرد و افزود: در این طرح هم طرف تقاضا که بنگاه اقتصادی است و هم طرف عرضه که منابع انسانی است منتفع خواهند شد و طرحی برد- برد است .

وی تاکید کرد در آینده بنگاههایی ادامه حیات می یابند که صرفا به جای استفاده ازپول و منابع مالی به سمت دانش و منابع انسانی بروند که ارزش افزوده بیشتردارد .

این مقام مسئول اعلام کرد : این طرح در سال ۹۸ به صورت پایلوت اجرا می‌شود و تا پایان اردیبشهت ۹۸ بنگاه های اقتصادی به عنوان طرف تقاضا فرصت ثبت نام در سامانه را دارند و از اردیبهشت ماه نیز طرف عرضه که سربازان و دانشجویان هستند می توانند ثبت نام کنند .

وی با بیان اینکه سونامی وقایع اقتصادی در دنیا در راه است افزود : انقلاب صنعتی یک سونامی اقتصادی است که کشورها را در خواهد نوردید و از هم اکنون باید برنامه‌ریزی کنیم و طرح تاپ پاسخی به نیازهای فناورانه بنگاههاست .

به گزارش مهر، در این طرح که به همت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری وزارت علوم ،‌تحقیقات و فناوری و ستاد کل نیروهای مسلح دردست اجراست نیازهای فناورانه و پژوهشی استخراج شده بنگاه ها با کمک سه بخش دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه های اقتصادی بگذرانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه های خود را در قالب مساله محور انجام دهند و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی در بنگاه های صنعتی و معدنی فعالیت کنند، برطرف خواهد شد.

مزایای این طرح برای طرف تقاضا (بنگاهها) می توان به ارتقای توان فنی و مهندسی بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری، افزایش بهره‌وری بنگاه با بهره‌مندی از مشاوره اساتید دانشگاه، توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رفع نیاز فناورانه در قالب پایان نامه تحصیلات تکمیلی، بکارگیری مشمولان خدمت سربازی با تحصیلات دانشگاهی در بخش تحقیق و توسعه(R&D)، بنگاه و رفع نیاز پژوهشی بنگاه از طریق بکارگیری سربازان تخصصی با کمترین هزینه اشاره کرد.

اثربخشی دوران خدمت سربازی و ارتقای سطح مهارت و توانمندی ورود به بازار کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اثربخشی دوره‌های پسادکترا و فرصت مطالعاتی و کاربردی کردن پژوه های دانشگاهی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی، انجام پایان نامه های تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز پژوهشی بنگاه ها و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار، از اهداف اصلی این طرح ملی در بخش عرضه است.

سامانه طرح ملی توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ( تاپ) بر روی دامنه های www.iranetop.ir http:// وhttp://top.mimt.gov.ir در دسترس است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار