افتتاح ساختمان اهدایی دارالقرآن حضرت فاطمه الزهرا (س)در مراغه

مراغه (پانا)-ساختمان جدید دارالقرآن حضرت فاطمه الزهرا (س) که اهدایی خیر مدرسه ساز مرحوم حجت الاسلام غفار نوروزی به آموزش و پرورش مراغه است ،مورد افتتاح قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۹۲۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ساختمان اهدایی دارالقرآن حضرت فاطمه الزهرا (س)در مراغه

صبح چهارشنبه در ششمین روز از دهه مبارک فجر ، ساختمان جدید دارالقرآن حضرت فاطمه الزهرا (س) که اهدایی خیر مدرسه ساز مرحوم حجت الاسلام غفار نوروزی به آموزش و پرورش مراغه است ،مورد افتتاح قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آیین افتتاح این مرکز گفت: دارالقرآن ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند.

آیت الله پورمحمدی افزود : ساخت و توسعه دارالقرآن ها در رونق و توسعه فعالیت های قرآنی نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه روحانیون خیر در توسعه فضاهای مذهبی و فرهنگی پیشقدم هستند ،اظهار کرد : خیرین با کمک به تعلیم و تربیت برای پرورش نسلی توانمند برای اداره آینده جامعه ،دارای بالاترین ارزش و پاداش در نزد خداوند می باشند.

معاون فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش بهترین مکان برای کارهای نیک و ماندگار است.

مسکینی افزود : پیگیری مشکلات کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی در اولویت کاری فرمانداری مراغه قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: معلمان بهترین خیران هستند که علاوه بر سی سال تلاش در عرصه تعلیم و تربیت ،در عرصه توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی پیشقدم می باشند.

طاهر علمی افزود : توسعه فضاهای مذهبی و پرورشی و جذب جوانان و نوجوانان در آن مکان ها ،نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی به دستاورد های انقلاب اسلامی در 40سال گذشته اشاره و افزود : به برکت نظام جمهوری اسلامی ،در حوزه قرآن و عترت ،علاوه بر برپایی نمازجماعت در تمامی مدارس ،52درصد مدارس استان آذربایجان شرقی دارای ساختمان نمازخانه مجهز می باشند .

علمی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد حس ناامیدی نسبت به نظام در بین نسل های جوان است ،افزود : امسال حضور مردم و بخصوص نسل های جدید انقلاب در راهپیمایی یوم الله 22بهمن ،باز نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت های قرآنی در دارالقرآن آموزش و پرورش در اولویت کارهای فرهنگی و پرورشی این مجموعه قرار دارد.

جلیل اسلامی نیکوکاری را جزئی از فرهنگ کشور ایران دانست و اظهار کرد : نام نیک خیرین به ویژه کسانی که بر روی دانایی سرمایه گذاری می کنند ،در طول تاریخ ماندگار خواهند بود

وی به برنامه های آتی آموزش و پرورش مراغه اشاره و گفت: بزودی همایش تجلیل از مفاخیر و چهره های ماندگار آموزش و پرورش مراغه برگزار خواهد شد.

گفتنی است ساختمان جدید دارالقرآن حضرت فاطمه الزهرا (س) توسط خیر مدرسه ساز مرحوم حجت الاسلام غفار نوروزی در زمینی با زیر بنای 750متر مربع به آموزش و پرورش مراغه اهدا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار