در مراسم نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

عسگری: اسلام، امام و مردم علت وقوع انقلاب بودند، ضامن آن نیز هستند

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اسلام، امام و مردم علت وقوع انقلاب بودند، ضامن آن نیز هستند، غفلت از اخلاق و ارزش‌ها و آخرت و توجه به مقام و متاع دنیا را آفتی برای تهدید این انسجام دانست.

کد مطلب: ۸۹۲۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
عسگری: اسلام، امام و مردم علت وقوع انقلاب بودند، ضامن آن نیز هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام علی عسگری در نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت: «معلم هر چه با‌سواد‌تر و صالح‌تر باشد کارآمدتر خواهند بود. مهمترین کار امام خمینی (ره) کادر‌سازی فکری برای انقلاب و تربیت شاگردان اثر‌گذار و کارآمد برای نظام و انقلاب بود، رسالت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور نیز همین است.»

‫معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به محبوبیت شخصیت امام در میان افراد اشاره کرد و گفت: «بسیاری از افراد در دیگر ادیان به مراتب بیشتر و بهتر امام خمینی (ره) را نسبت به ما درک کرده بودند. دکتر ادوارد انیلی پس از مسلمان شدن همواره دعا می‌کرد امام او را بپذیرد و در دنیای دیگر جز یاران او با ایشان محشور شود.»

او ادامه داد: «عظمت امام در این بود که نزدیک‌ترین فرد به پیامبر(ص) و اولیا الهی علیهم الاسلام در دوران معاصر ما بود. امام منطبق بر خودسازی بود که امام علی علیه السلام آن را برای چهره متقین ترسیم می‌کند، کسانی که عقل خود را احیا کرده، نفس خود را کشته و نور ایمان در وجودشان جهیدن گرفته، راه به او نمایان شده و درها یکی پس از دیگری بر روی او گشوده می‌شود.»

عسگری به روش‌های فکری متفاوت جهان اشاره کرد و روش فکری امام خمینی (ره) را روش جامع صدرایی (حکمت متعالیه) دانست و گفت: «در این روش جامع، روش‌های فکری اسلامی معطوف به فلکه توحیدی است. امام همه روش‌های فکری را به نوعی در خود هضم کرده و روش جامعی به نام حکمت صدرایه ایجاد و با آن انقلاب را به بار نشاند. امام یک اصول‌گرای مصلح بود، بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، راه درست، اصول‌گرایی اصلاح‌طلبانه است.»

علی عسگری، بحث ولایت فقیه را مکتب ولایت و رهبری و ایده و آرمان دانست و افزود: «در همین راستا امام خمینی (ره) می‌فرماید اگر مراقب این محور باشید راه نجات یافتید؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند.»

او بر هماهنگی و وحدت حول محور ولایت تاکید کرد و گفت: «عقل نیز دلالت می‌کند که در میان مراجع و علما یک نفر حاکم باشد.
مهمترین مصیبتی که بر امت اسلامی آمد این بود که این اصل دینی، عقلانی و ارزشی را برخی مورد غفلت قرار دادند، اسلامی واقعی است که بنا به نیاز جامعه در شرایط و دوران معاصر بتواند پاسخگو باشد و آن ولایت است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ولایت فقیه را در این مکتب فکری بدون جایگزین دانست و گفت: «امام خمینی(ره) و در ادامه آن رهبر معظم انقلاب مهمترین ارزش و ویژگی انقلاب بوده‌اند. اسلام و این مکتب فکری حلقه اتصال میان مردم و امام خمینی است و اسلام واقعی حول محور امام و ولایت فقیه است.»

او ادامه داد: «اسلام، امام و مردم علت وقوع انقلاب بودند ضامن آن نیز هستند، غفلت از اخلاق و ارزش‌ها و آخرت، توجه به مقام و متاع دنیا؛ آفتی است که این انسجام را می‌تواند تهدید کند.»

‫معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پایان بر لزوم آسیب‌شناسی و بازنگری انقلاب پس از چهل سال تاکید کرد و گفت: «در حال حاضر اخلاق ایثار و از خودگذشتگی کمرنگ شده و راه‌حل آن بازگشت به ارزش‌هایی است که امام و شهدا طلب کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار