روایت سفر میشل فوکو به ایران در شبکه مستند

تهران (پانا) - «دست‌های خالی» روایتی مستند از طوفان انقلاب اسلامی‌ به کارگردانی جمشید بیات ترک از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

کد مطلب: ۸۹۲۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت سفر میشل فوکو به ایران در شبکه مستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، این مستند در ایران، فرانسه و ایتالیا تصویربرداری شده و روایتی از دو سفر میشل فوکو به ایران است و مشاهده رخداد­هایی که نشان می­داد قدرت در ایران به‌تدریج قرار است تغییر کند.

این مستند 80 دقیقه‌ای با مشارکت مرکز سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولیدشده است و کار پژوهشی آن بیش از ده ماه به طول انجامیده است.

کارگردان «دستهای خالی» با ترکیب مصاحبه مستقیم، نماهای آرشیوی و نماهایی بازسازی‌شده در پی آن است که برآیندی از دیدگاه فوکو نسبت به انقلاب ایران را «بازسازی» کند.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: کمتر کسی تمایل دارد مشاهدات او را باور کند. نوشته‌هایش در اروپا خشم بسیاری را برانگیخته است. آیا او شیفته سوژۀ خود شده است؟ چرا اصرار دارد باید از نزدیک انقلاب مردم ایران را دید و شناخت تا تفاوت آن را با دیگر انقلاب‌ها فهمید؟ ...

نویسنده و کارگردان این مستند جمشید بیات ترک است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تهیه‌کننده:مسعود ردایی، مشاور کارگردان: محمدعلی فارسی، مدیر اجرایی تولید: علی رجبی، فیلمبردار: افشین گودرزی، تدوین: داریوش اطهاری و موسیقی: میثاق دومیرانی اشاره کرد.

این مستند امشب چهارشنبه 17 بهمن ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن روز آینده ساعت 9 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار