نمایش مستند «رها شدن مرد دیوانه» در شبکه 4

تهران (پانا) - مستند آرشیوی «رها شدن مرد دیوانه» به مناسبت 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی از شبکه چهار سیما پخش می شود.

کد مطلب: ۸۶۷۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایش مستند «رها شدن مرد دیوانه» در شبکه 4

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما،گروه سیاسی شبکه چهار سیما همزمان با ۱۳ آبان،سالروز تسخیر لانه جاسوسی، مستند آرشیوی «رها شدن مرد دیوانه» را به تهیه کنندگی غلامرضا محمد قاسمی به روی آنتن می برد.
در این مستند که امروز ساعت 16:40 از شبکه چهار سیما پخش می شود به بررسی تئوری «مرد دیوانه» از زبان دکتر قادری کارشناس مسائل بین الملل همراه با پخش تصاویر مستند می پردازد.
تئوری «مرد دیوانه» (Madman Theory) در سیاست خارجی را عموماً به ریچارد نیکسون، سی‌وهفتمین رئیس‌جمهور آمریکا طی سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴، نسبت می دهند. نیکسون تنها رئیس‌جمهور آمریکایی است که مجبور به استعفا شد و طی دوران ریاست‌جمهوری با مسائل متعددی مثل بحران نفتی ۱۹۷۳ در پی جنگ اعراب و اسرائیل و رسوائی واترگیت دست‌وپنجه روبه‌رو شد.
تئوری «مرد دیوانه» در واقع بر به وجود آوردن این باور در میان رهبران شوروی سابق استوار بود که رفتار آمریکا ممکن است غیرمنطقی و شدیداً متغیر باشد. در این صورت، رهبران شوروی از بیم مقابله به مثل، دست به تحریک کشوری که در جنگ سرد با آن هستند نخواهند زد.
برخی اعتقاد دارند ترامپ احتمالا در حال اجرای «تئوری مرد دیوانه» است. این بار اما وی خود را در مقابل جهانی احساس می کند که باعث تضعیف امریکا شده اند.
برای آشنایی بیشتر با این تئوری،امروز ساعت 16:40 مخاطب مستند «رها شدن مرد دیوانه» باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار