توزیع اقلام وموادغذایی دربوفه های مدارس استان اردبیل ساماندهی می شود

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل از توزیع وساماندهی اقلام ومواد غذایی دربوفه های مدارس توسط سازمان دانش آموزی این استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۹۱۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع اقلام وموادغذایی دربوفه های مدارس استان اردبیل ساماندهی می شود

مصطفی کافی در جلسه کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم مدارس اظهارکرد:باتوجه به اینکه نظارت براموراجرایی ومدیریت بوفه های مدارس در سطح کشوربه سازمان دانش آموزی استانها واگذار شده است ،امیدواریم که بتوانیم در جهت پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت و سلامت دانش آموزانی که آینده سازان کشور هستند نهایت تلاش را انجام دهیم .

اوگفت: مواد غذایی عرضه شده در بوفه‌های مدارس باید دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، علامت استاندارد، نام و نشان کارخانه، تاریخ تولید و انقضای معتبر، ترکیبات تشکیل دهنده، ارزش غذایی و دارای پوشش سالم و تمیز باشند .

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان افزود: عرضه مواد غذایی همچون انواع پفک، اسنک، نوشابه‌های گازدار و ماءالشعیر، آدامس، شکلات، پاستیل، سوسیس، کالباس، سالاد الویه، چیپس، انواع لواشک و آلو و آلوچه (غیربهداشتی) در بوفه‌های مدارس، ممنوع است .

مدیرسازمان دانش آموزی استان نیز گفت: باتوجه به دستورالعمل سازمان مرکزی بوفه‌های مدارس موظف به دریافت مجوز فعالیت از این سازمان هستند .

پرویز اصغری با تاکید بر لزوم استانداردبودن موادمغذی برای دانش آموزان و توزیع آن دربوفه های مدارس، ابراز داشت: مجوز پایگاه تغذیه سالم در استان به صورت سالانه و برای مدت یکسال صادر می شود و نصب این مجوز در محل بوفه مدارس برای رویت همگان ضروری است .

اوافزود: تاکنون در سطح استان تعداد 350 مجوز فروش توسط سازمان دانش آموزی صادرگردیده وتلاش میکنیم تا برای بقیه مدارس نیزبرابر ضوابط نسبت به صدورمجوزاقدام کنیم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد: در خصوص تهیه وتامین اقلام ومواد غذایی موردنیاز مدارس با شرکتها وتولیدکنندگان معتبراستانی وارد مذاکره شده ایم وبناداریم تا طرح ساماندهی توزیع را به نحو احسن ودرخورشایسته به مرحله اجرادرآوریم.

اصغری اضافه کرد: زمان آن رسیده که مدارس با همکاری سازمان دانش‌آموزی، کارشناسان بهداشت ادارات، ناظران دانشگاه علوم پزشکی و همکاری صمیمانه انجمن اولیاء و مربیان نسبت به ساماندهی بوفه‌های مدارس اقدام کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار