معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل؛

مدارس متقاضی بوفه باید از سازمان دانش آموزی مجوز فعالیت کسب کنند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم (بوفه) گفت: تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی متقاضی پایگاه تغذیه سالم (بوفه) مطابق دستورالعمل وزارتی بایستی از سازمان دانش آموزی مجوز فعالیت اخذ کنند.

کد مطلب: ۶۹۱۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، سعیده سرگلزایی مقدم، صبح امروز در جلسه کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم (بوفه) که با حضور معاون پشتیبانی، مدیر سازمان دانش آموزی استان، رییس اداره ارزیابی و عملکرد، رئیس اداره سلامت و رابط حوزه پرورشی اداره حراست برگزار شد، اظهار کرد: بحث پایگاه تغذیه سالم از مباحث مهم و حیاتی در مدارس است که وزارت آموزش و پرورش نیز به آن ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به ارسال و ابلاغ دستور العمل پایگاه های تغذیه سالم تصریح کرد: مدیریت اجرایی بوفه های مدارس به سازمان دانش آموزی واگذار شده است و نظارت بر این بوفه ها نیز توسط کمیته های استانی ومنطقه ای صورت خواهد گرفت.

سرگلزایی مقدم خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته بوفه های مدارس به صورت خود گردان و بدون شیوه نامه خاصی در حال فعالیت بوده اند که اکنون با دستور العمل جدید، باید مدارس از سازمان دانش آموزی مجوز مورد نیاز را اخذ نموذه و طبق آن فعالیت نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: سلامت کار و مواد غذایی مدارس یکی از مهم ترین دغدغه های ما بوده است .

وی در ادامه افزود: اخذ مجوز از سازمان دانش آموزی و اجرای دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم به معنای ورود این سازمان به سود فروش مدارس نیست، بلکه با این وسیله نظارت ها بیشتر می شود.

معاون پروری و فرهنگی اداره کل با اشاره به اجباری بودن اخذ مجوز برای همه مدارس دولتی و غیر دولتی، تاکید کرد: مدارس بدون مجوز بایستی پاسخگو بوده و تمامی مسولیت ایجاد و اداره بوفه ی بدون مجوز بر عهده ی مدیر مدرسه خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار