فرماندار شهرستان دشتستان:

آینده ای روشن در انتظار جمهوری اسلامی ایران است

بوشهر،دشتستان(پانا)_ فرماندار دشتستان گفت: نویدی روشن بخش و آینده ای امیدوار تر از گذشته پیش روی انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۸۹۱۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آینده ای روشن در انتظار جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، ارسلان زارع در آیین گلبانگ انقلاب در دبیرستان استعداد های درخشان امام خمینی برازجان اظهار داشت: بر اساس برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران، نویدی روشن بخش و آینده ای امیدوار تر از گذشته در استمرار 4 دهه پر افتخار انقلاب باید داده شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران آغازی برای دگرگونی های بزرگ، اساسی و بنیادی در سراسر کشور پهناور ایران بوده است.

زارع تصریح کرد: برای درک بیشتر واقعیت انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن باید شرایط، وضعیت و شاخص های توسعه ایران پیش از انقلاب را بررسی کنیم و پس از همه آن شاخص های بررسی شده را پس از پیروزی انقلاب و بویژه 4 دهه حیات آن مجدد بررسی و تعیین جایگاه گردد.

این مقام مسئول بیان داشت: به تناسب این آیین و مراسم در این فضای آموزشی شایسته است در خصوص وضعیت علمی، آموزشی و فناوری ایران قبل از انقلاب و پس از انقلاب نگاهی اجمالی داشته باشیم.

زارع ادامه داد: عقب ماندگی های علمی، آموزشی و فناوری های کشور عزیزمان ایران، قبل از انقلاب برای ایرانیان با سابقه تمدن و فرهنگ غنی آزار دهنده بود.

وی گفت: یکی از آرمان های بلند انقلاب استقلال است و استقلال در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه علمی، آموزشی و فناوری مد نظر انقلاب اسلامی بوده است.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه در حال حاضر رقم باسوادی کشور 98 درصد است خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب نزدیک به 70 درصد بزرگسالان کشور بی سواد بودند و کمتر از 40 درصد کودکان می توانستند به مدرسه بروند و آموزش های عمومی را ببینند.

زارع افزود: پیش از انقلاب اسلامی تنها 154 هزار دانشجو آن هم در شهرهای بزرگ تحصیل می کردند اما امروز رقم دانشجویان کشور بیش از 4 ملیون است و در سراسر کشور مراکز اموزش عالی وجود دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: سرعت پیشرفت علمی ایران در سال های اخیر به ویژه در دولت تدبیر و امید بر اساس گزارش های محافل بین المللی 11 برابر سرعت پیشرفت علم در سایر کشور های دنیا بوده است.

ارسلان زارع گفت: ایران امروز دارای رتبه 12 از نظر علمی در بین کشورهای دنیاست در حالی که در سال 1357 جایگاه ایران رتبه 52 از این نظر بوده است.

وی با بیان این مطلب که تعداد رشته دانشگاهی و سطح مدارک دانشگاهی رشد چشمگیری داشته است افزود: تعداد فارغ التحصیلان دوره ی دکترای تخصصی در سال 1397 نسبت به سال 1357 60 برابر شده است.

زارع ابراز کرد: در دوره پهلوی عموماً سیاست اقتصاد تک محصولی متکی به نفت و مونتاژ بوده است اما امروزه از لحاظ فناوری های نوین و تکنولوژی شاخه های مختلف علوم دانشجویان و دانش آموزان ما در مسابقات علمی دنیا و المپیاد های گوناگون مقام های برتر بین المللی را کسب می کنند.

فرماندار دشتستان تاکید داشت: از جمله مهمترین شاخص های توسعه هر کشور شاخص توسعه انسانی است و از مهمترین ارکان این شاخص نرخ با سوادی و تحصیل از دوره دبستان تا دانشگاه است.

وی گفت کشور کارنامه پرافتخاری در نرخ با سوادی و تحصیل دارد که باعث مباهات هر ایرانی است و تصریح کرد: استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است و دشتستان به همت تلاش مجموعه مدیران و کادر آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سطح استان موفق و پیشتاز است.

زارع بیان داشت: از نظر این شاخص تفاوت رشد نسبت به سال 1357، 95 درصد و امروزه استان بوشهر 97 درصد و دشتستان به تفاوت 98 درصد رسیده است. و اگر این شاخص برای افراد 50 سال به پایین در نظر گرفته شود دشتستان به رقم 99 درصد رسیده است.

زارع با اشاره به این نکته که دشتستان رکودار کسب رتبه های زیر 1000 کنکور سراسری است و این آمار در سال تحصیلی گذشته 75 رتبه بوده است ادامه داد: متخصصان و مدیران زیادی از آموزش و پرورش دشتستان بیرون آمده اند و به کشو، شهرستان و استان خدمات مهمی ارائه می دهند و باعث افتخار دشتستان هستند.

فرماندار دشتستان اظهار داشت: وظیفه ما تقویت زیر ساخت ها و امکانات آموزشی، تکمیل فضاهای آموزشی و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی است تا دانش آموزان با خیال راحت تر و آسوده تر به تحصیل ادامه دهند.

سید حسن لواسانی فرد مدیر آموزش و پرورش دشتستان نیز در این آیین ضمن تبریک دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شعار امسال دهه مبارک فجر افتخار به گذشته و امید به آینده است.

گفتنی است در این آیین زنگ انقلاب راس ساعت 9:33 دقیقه با حضور فرماندار، امام جمعه شهر برازجان و مدیر آموزش و پرورش دشتستان نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار