کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

فعالیت های فرهنگی و هنری بهار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است

خواف (پانا) - سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان خواف با حضور کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل و معاون پرورشی قطب شهید برونسی افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۱۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های فرهنگی و هنری بهار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است

احمد قادری مدیر آموزش و پرورش خواف ضمن خیر مقدم به مسئولین، دانش آموزان و تبریک چهلمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: ما در آستانه چهل ساله شدن انقلاب قرار داریم و برخود می بالیم انقلاب ما که دراوایل نهال نورسته ای بیش نبود امروزه آن نهال به بلوغ و تکامل رسیده و در حال برگزاری چهلمین بهار شکوهمندانقلاب می باشیم.

احمد قادری ادامه داد: مسابقات فرهنگی و هنری یکی از فعالیتهای تربیتی است که با هدف شناخت ، رشد و پرورش هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه های دانش آموزان و همچنین پرورش روحیه مشارکت جویی ، مسئولیت پذیری ، تعامل و همدلی بین دانش آموزان و دست اندرکاران با هدایت و نظارت کارشناسی امور فرهنگی طرح ریزی و اجرا می شود.

وی به توفیقات به دست آمده در حوزه فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی و هنری صعود به گروه یک استان را داشته ایم که تعدادی از دانش آموزان به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند و همچنین بر اساس آمار مستند ۷۸درصد از مدارس شهرستان خواف در مسابقات فرهنگی و هنری و درتمامی رشته ها شرکت کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش خواف در پایان سخنان خود خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: امسال با استقبال پرشوری که از این مسابقات به عمل آمده امیدواریم دانش آموزان ما بتوانند همچون سال گذشته در مراحل بالاتر حرفی برای گفتن داشته باشند و صاحب مقام های استانی وکشوری گردند.

در ادامه مراسم افتتاحیه، افشاری کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از حضور در بین دانش آموزان و همکاران شهرستان خواف ابراز خوشحالی نمود و گفت: تمام اهداف و برنامه هایی که درحوزه فرهنگی و هنری و پرورشی در وزارت آموزش و پرورش اعم از حضور دانش آموزان به عنوان رکن اصلی فعالیت ها و شور و نشاط و پویایی در دانش آموزان مد نظر می باشد در این مراسم اجرا و دیده می شود.

افشاری اذغان کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری، بهار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است و تمام اهدافی که ما به دنبال آن هستیم به راحتی در حوزه فرهنگ و هنر اجرایی می شود.

این مقام مسئول خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: همکاران ما در اداره کل آموزش و پرورش تمام تلاششان بر این است که بتوانند به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کرده تا فعالیت های فرهنگی و هنری به نحوی مطلوب و شایسته در مدارس عملی شود.

کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل در ادامه سخنانش به ۶ساحت تعلیم و تربیت اشاره نمود و گفت: از ۶ساحت تعلیم و تربیت یک ساحت( ساحت زیبا شناختی و تربیت هنری) به حوزه هنر اختصاص دارد و وجود این ساحت و این قوانین نشان دهنده اهمیت این فعالیت ها در عرصه آموزش و پرورش و زندگی است.

افشاری در پایان سخنان خود به رویکردهای حوزه فرهنگی و هنری پرداخت و عنوان کرد: سه رویکرد آموزشی، تربیتی و درمانی از مهترین رویکردهای حوزه فرهنگی و هنری می باشد و ما باید از این ظرفیت ها در حوزه آموزش و پرورش استفاده کرده و آن ها را نهادینه نماییم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این رویکردها استفاده کنیم.

گفتنی است این مسابقات در پنج گرایش هنر های آوایی، هنر های نمایشی ،ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی ،هنر های دستی و تجسمی برگزار می گردد و دانش اموزان در ۶۰رشته به رقابت با یکدیگر میپردازند.

قابل ذکر است در این مراسم دانش آموزان برتر مسابقات فرهنگی و هنری سال های گذشته به اجرای برنامه های متنوع خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار