دانش آموز دارنده مدال طلای جهانی تکواندو: بزرگ ترین شکست در زندگی نا امیدی است

مشهد (پانا) - بانوان و دختران ایرانی نقش و سهمی مهم در رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران داشته اند و حضور پر رنگ آنها در عرصه‌های مهم فرهنگی، ورزشی، علمی، اجتماعی و سیاسی کشور مشهود بوده است. فرناز شیرازی دانش آموز مشهدی از جمله این افراد است که در عرصه ورزش قهرمانی حضور پر رنگی داشته است. او که اکنون 18 سال دارد در رشته تکواندو کار خود را از8 سالگی آغاز کرده و تا‌کنون شش دوره مقام قهرمانی مسابقات کشوری را کسب کرده است، شیرازی در سال 96 توانست به مسابقات جهانی راه پیدا کند و برنده مدال برنز شود او همچین مجددا در سال 97 به مسابقات جهانی راه یافته و اولین مدال طلای جهانی بانوان خراسان رضوی را دربین تمامی رشته های ورزشی از آن خود کرد.

کد مطلب: ۸۹۰۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز دارنده مدال طلای جهانی تکواندو:  بزرگ ترین شکست در زندگی نا امیدی است

در ادامه گفت و گوی زینب غفوریان خبرنگار پانا با فرناز شیرازی دانش آموز دارنده مدال طلای جهانی تکواندو آمده است:

علت علاقه شما به تکواندو در بین رشته های ورزشی چیست؟
فعالیت بیشتری نسبت به هم سن و سال‌های خودم داشتم و با توجه اینکه مادرم تکواندو کار بودند مرابه سوی این رشته تشویق کردند .

چه کسانی شما را در راه رسیدن به موفقیت در این رشته پشتیبانی می‌کردند ؟
مادرم و در کنار ایشان هیات ورزشی استان خراسان رضوی


آیا در این مسیر موانعی وجود داشته که باعث دلسردی شما در ادامه راهتان باشد ؟
چندباری در اوایل فعالیت حرفه‌ایم حقم را تضییع کرده بودند ولی متوجه شدم برای بدست آوردن حق باید جنگید.


آیا در حین مبارزات دچار آسیب دیدگی هم شده اید ؟
بله چندین بار از ناحیه صورت و کتف دچار آسیب شده‌ام ولی آسیب دیدگی در تمامی رشته‌های ورزشی امری طبیعی است


برنامه شما برای سال آینده چیست و چه اهدافی را مد نظر دارید ؟
برنامه‌ام برای سال آینده حضور در مسابقات اردیبهشت ماه و قهرمانی در آن، همچنین شرکت در مسابقات جهانی و رسیدن به رنکینگ جهانی و حضور در المپیک است.


آیا ورزش هدف اصلی زندگی شماست یا اینکه تحصیل در مقاطع بالا نیز جزِئی از اهداف شما به شمار می رود؟
قطعا اینطور نیست ورزش اولویت بزرگی در زندگی من است اما تحصیل نیز برای من اهیمت زیادی دارد چراکه ورزشکار تحصیل کرده موفق‌تر است و هدفم برای تحصیل رسیدن به رشته های مورد علاقه ام روانشناسی و وکالت است .


به عنوان یک خانم آیا جنسیت مانعی برای موفقیت شما ایجاد کرده است؟
با توجه به اینکه از نظر توانایی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد گاهی ممکن است در این مسیر افرادی وجود داشته باشند که با حاشیه سازی مانع پیشرفت زنان شوند، اما افرادی موفق می‌شوند که تنها در راه هدف خود قدم برداشته و به موانع و حواشی توجهی نکنند.


از سختی‌های راه و شیرینی‌های موفقیتتان بگویید.


موقیت یک شبه به دست نمی‌آید بلکه باید برای رسیدن با آن تلاش کرد البته باید در نظر داشت در این میان شکست‌هایی هم وجود دارد که نباید موجب ناامیدی شوند چرا که بزرگ‌ترین شکست در زندگی ناامیدی است

مهمترین تاثیر ورزش در زندگی شما چیست ؟
ورزش انسان را از مشکلات دور می‌کند و می‌تواند دید انسان را در زندگی باز تر کند و با توجه به اینکه سفر بخشی از زندگی یک ورزشکار است در نتیجه تجربه بیشتری بدست آورده و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهرها و کشور های دیگر آشنا می‌شود .


با توجه به اینکه دانش آموزسال دوازدهم هستید چگونه هم در درس و هم در ورزش موفق بودید ؟
برنامه ریزی عامل مهمی در جبران عقب‌ماندگی درس‌ها است چرا که گاهی در ایام تحصیل در اردو های ورزشی شرکت داشته ام و نتوانستم در کلاس درس حاضر شوم .


آیا آموزش و پرورش با شما همراهی و کمک ویژه ای در جبران درس‌هایتان داشته است ؟
با توجه به اینکه اغلب برای حضور در اردو ها نتوانسته‌ام در جلسات امتحان حاضر شوم مسئولان آموزش و پرورش مرا در این مسیر همراهی کرده‌اند ،اما نکته ای که باید آموزش و پروش غالبا به اندازه‌ای که به آموزش توجه دارد به امور پرورشی از جمله ورزش،هنر و مهارت‌های زندگی کمتر می‌پردازد.


انتظارتان به عنوان یک دانش آموز ورزشکار از آموزش و پرورش چیست؟
به دانش آموازان ورزشکار و هنرمند توجه بیشتری کند و از آنها حمایت نماید چرا که با این توجه بسیاری از مشکلات جامعه دانش آموزی حل شده و باعث تقویت سلامت روحی و جسمی آنها می‌شود، مسلما عقل سالم در بدن سالم است وقتی من روحیه بانشاطی داشته باشم در هر زمینه‌ای موفق‌تر خواهم بود هر چند که قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است اما نیاز به حمایت بیشتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار