۲۷۰ طرح الویت دار در آذربایجان غربی وجود دارد

ارومیه (پانا)- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از احصاء و مطالعات ۲۷۰ طرح سرمایه گذاری اولویت دار در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
۲۷۰ طرح الویت دار در آذربایجان غربی وجود دارد

جعفر صادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: این سازمان با مطالعه کامل از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در سه بخش صنعت، معدن و تجارت به ویژه تجارت خارجی اقدام به احصاء و تدوین اولویت‌های سرمایه گذاری بر اساس مزیت‌های نسبی موجود نموده است.

وی تصریح کرد: اولویت‌های احصاء شده بالغ بر ۲۷۰ عنوان طرح سرمایه گذاری اولویت دار در موضوعات مختلف و در سراسر استان می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان داشت: از ۲۷۰ طرح سرمایه گذاری ۱۱۰ طرح سرمایه گذاری اولویت دار در صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌باشد که اطلاعات این طرح‌ها برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه می‌گردد.

ایشان در خصوص سرمایه گذاری حوزه صنعت استان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۶۵ فقره جواز تاسیس یا مجوز سرمایه گذاری با پیش بینی اشتغال برای ۳۷ هزار و ۸۸۱ نفر با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال در دست اجراء می‌باشد.

اسکندری افزود: تعداد ۲۷۵ واحد صنعتی که جواز تاسیس از سازمان دریافت کرده اند با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با پیش بینی اشتغال برای ۲۳ هزار و ۷۷۶ نفر و با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۸۸ میلیار ریال در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۷ واحد فعال با سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خارجی در استان با مجموع سرمایه گذاری ۱۷۴ میلیون دلار و با ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار