پولاد کیمیایی: گرامر سینما را از پدرم یاد گرفته‌ام

تهران (پانا) - نشست خبری فیلم «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۰۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پولاد کیمیایی: گرامر سینما را از پدرم یاد گرفته‌ام

نشست خبری فیلم «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی 10 بهمن ماه با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.
در ابتدای این نشست کیمیایی ضمن تقدیر از عوامل فیلم «معکوس» گفت: پدر من جزو فیلمسازان مولف است و اعتماد بازیگران و دیگر عوامل به او طبیعی است اما من تازه کار هستم و از عوامل به‌خاطر اینکه پای من ایستادند متشکرم.
این کارگردان جوان با اشاره به تفاوت جهان بازیگری و کارگردانی عنوان کرد: جهان کارگردانی بسیار متفاوت از بازیگری است. کارگردان‌هایی که این موقعیت را تجربه کردند، زیاد موفق نبودند. اصلا در این فیلم جای بازی من نبود. آنقدر سرم شلوغ بود که اصلا وقت نداشتم، به بازی فکر کنم، فقط می‌خواستم به جهانی که خلق کرده‌ام بپردازم.
کیمیایی در ادامه صحبت‌هایش درباره سرمایه‌گذار فیلم «معکوس» محمد خوشنام تصریح کرد: خوشنام مونس و همراه من بود و از وی بسیار سپاسگزارم. او یک مرد قوی است، باوجود اینکه این حوزه را نمی‌شناخت از ابتدا در کنار من بود زیرا سرمایه‌گذاری در سینما حوزه‌ای است که هر کسی با ترس و لرز وارد آن می‌شود. او تاجر و کارش در چین است یک پول سالم و تمیز به این فیلم آورد و شجاعانه فیلم را سرمایه‌گذاری کرد.
کارگردان فیلم «معکوس» با تایید وام گرفتن از سبک فیلم سازی پدرش و ادای دین به ایشان گفت: من گرامر سینما را از پدرم یاد گرفتم و اصلا این نبوده که بخواهم پز متفاوت بودن بگیرم. سینمای مسعود کیمیایی در نهایت قهرمانش آن پاکی و ایستادگی را دارد و در ذهن مخاطب همیشه محکم می ماند. اینجا اما اینگونه نیست. اینجا قهرمان ما برنده مسابقه نمی‌شود. من در ابتدا خواستم از جامعه و خودم دور نمانم. می خواهم دوربینم را در زاویه‌ای قرار بدهم که خودم را در آن پیدا بکنم. من به آن سینمایی که پدر دارد و ریشه در فرهنگ کهن ایرانی دارد علاقه دارم اما در اینجا به گونه ای دیگر روایت شده است.

خوشنام نیز درباره انگیزه ورودش به سینما گفت: خداوند به من فرصتی داده که در جمع دوستان سینمایی و هنرمند باشم. 15 سال است که مقیم چین هستم. یک چینی با من تماس گرفت که دوست دارید در فیلم سرمایه گذاری کنید. من گفتم نه، او گفت یک ایرانی به دنبال سرمایه گذار چینی است. در نهایت به قرار ملاقاتی با آقای کیمیایی منجر شد. من او را نمی شناختم، اما همان یک جلسه باعث شد که بخواهم این کار را انجام دهم. روحیه او نشان می‌داد که می‌تواند این کار را انجام دهد.
او ادامه داد: در جوانی 10 سال در شهر خودم، کازرون تئاتر بازی می‌کردم. در سال 66 و 67 در جبهه‌ها و ارگان‌ها تئاتر بازی می‌کردم. این فیلم و این شرایط برای من به‌وجود آمد، خودم هم دوست داشتم، شاید بازهم شرایط طوری بشود که این کار را ادامه بدهم.
وی همچنین درباره فیلم «غلامرضا تختی» تصریح کرد: نام تختی به‌خاطر جوانمردی در جهان و تاریخ ماندگار شد اما اتفاقی که امروز برای پخش این فیلم افتاد ناحقی بود و قطعا اگر زنده بود بسیار ناراحت می‌شد، پخش به‌موقع و درست فیلم‌ها کوچکترین و ساده‌ترین کاری است که مسئولان جشنواره می توانند در حق جشنواره بکنند.
شهرام حقیقت دوست هم در ادامه نشست خبری فیلم «معکوس» در مورد نقشش در این فیلم توضیح داد: من هنوز نتوانسته‌ام فیلم را بخاطر این برنامه‌ریزی اشتباهی که پیش آمد ببینم. پولاد کیمیایی در اولین تجربه کارگردانی‌اش فیلم سختی را انتخاب کرد و به او تبریک می‌گویم.
لیلا زارع هم در مورد حضورش در این فیلم گفت: من با نقشم زندگی کردم تجربه‌ای که خیلی از دختران این سرزمین هم داشته‌اند. خوشحالم که این نقش را بازی کردم کار بسیار سختی بود اما تجربه خوبی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار