فاطمه مهاجرانی: مدارس استعدادهای درخشان به طور ویژه به برنامه‌های قرآنی توجه کنند

تهران (پانا)‌ - رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان بر توجه مدارس استعدادهای درخشان به برنامه‌های قرآنی همچون مباحث علمی به صورت ویژه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۰۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه مهاجرانی: مدارس استعدادهای درخشان به طور ویژه به برنامه‌های قرآنی توجه کنند

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین کنگره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان استعداد درخشان قطب 6 کشور با حضور فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در خانه معلم شماره یک شهرستان قم برگزار شد.

فاطمه مهاجرانی در این همایش گفت: «توجه به آموزه‌های قرآنی در مدارس استعدادهای درخشان، تقویت مهارت‌های سواد قرآنی و رشته‌های حفظ، قرائت و معارف قرآن کریم از اهداف برگزاری کنگره‌های قرآنی است.»

او افزود: «مدارس استعدادهای درخشان همیشه تلاش‌شان بر این بوده که انسان‌هایی تربیت کنند که همه جوانب توسعه و پیشرفت را در سایه توجه به قرآن کریم و پیروی از دستورات دین مبین اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام مورد توجه قرار دهند.»

رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «مدارس استعدادهای درخشان همچنانکه به ابعاد علمی کار دانش آموزان توجه داشته و دارند باید بر مسائل قرآنی نیز توجه جدی داشته‌ باشند. اگر کسی از قرآن و آموزه‌های آن فاصله بگیرد بدون شک در ورطه سقوط و تباهی افتاده است. انسان برای ساختن یک زندگی سالم و موفق نیازمند به داشتن یک نقشه راه است که این نقشه راه بسیار ارزشمند در زندگی انسان‌ها بدون شک قرآن کریم است.»

مهاجرانی گفت: «قلب‌ها به نور قرآن نیازمند است و ما همواره باید پنجره دل‌هایمان را رو به نور قرآن بگشاییم تا بتوانیم آرامش را در زندگی خود تجربه کنیم. برای رسیدن به مدارج والای انسانی، باید به ایمان و علم توامان پرداخته شود و این دو به هیچ عنوان از هم جدایی‌پذیر نیست.»

رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در پایان با تشکر از عوامل برگزارکننده بیست و پنجمین کنگره قرآنی
دانش آموزان استعدادهای درخشان در استان قم و تبریک به برگزیدگان، تداوم این حرکت قرآنی را برای همه مدارس کشور خواستار شد.

در پایان این مراسم از ۳۶ برگزیده قرآنی قطب ۶ کشور (استان‌ و شهرستان‌های تهران و استان‌های البرز، گیلان و قم) در دو بخش دختران و پسران دوره‌های متوسطه اول و دوم تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار