بازدید فاطمه مهاجرانی از محل برگزاری آزمون المپیاد علمی جغرافیا در مدارس

تهران (پانا) - رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز شاهد برگزاری المپیاد جغرافیا برای اولین بار در کشور هستیم و با اعزام دانش آموزان به کشور هنگ کنک، اولین حضور دانش آموزان ایرانی در این مسابقات را شاهد خواهیم بود.

کد مطلب: ۸۸۷۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بازدید فاطمه مهاجرانی  از محل برگزاری آزمون المپیاد علمی جغرافیا در مدارس

صبح امروز فاطمه مهاجرانی از محل برگزاری آزمون المپیاد علمی جغرافیا در مدارس موفقیان و مدرس بازدید کرد.

وی با بیان اینکه امسال المپیادهای علمی دانش آموزی با استقبال بسیار خوبی همراه بوده تصریح کرد: حدود چهار و نیم درصد از دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم و قریب به 84 هزار نفر در این آزمون ها ثبت نام کرده اند.

مهاجرانی با اشاره به برگزاری المپیاد جغرافیا برای اولین بار افزود: امروز شاهد برگزاری المپیاد جغرافیا برای اولین بار در کشور هستیم و با اعزام دانش آموزان به کشور هنگ کنک، اولین حضور دانش آموزان ایرانی در این مسابقات را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: المپیادهای ادبی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نجوم، اخترفیزیک و سلول های بنیادی 9 المپیادی هستند که به صورت معمول اجرا می شوند و به جز، المپیاد ادبی و المپیاد سلول های بنیادی که به صورت ملی برگزار می شود، بقیه در سطح جهانی می باشند و دانش آموزان به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت، برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی را برشمرد و گفت: مفتخریم بگوییم حضور دانش آموزان در المپیادها به طور کل فرآیندی است که بعد از انقلاب اسلامی آغاز شده و این فرآیند در قبل از انقلاب به هیچ عنوان سابقه نداشته و ما این را مدیون انقلاب اسلامی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار