مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان خبر داد:

بهره برداری از 5 طرح در راستای اقتصاد مقاومتی

همدان (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که 13 طرح آب رسانی در این استان آماده افتتاح است بهره برداری این طرح ها را هم زمان با چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد.

کد مطلب: ۸۹۰۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از 5 طرح در راستای اقتصاد مقاومتی

سید هادی حسینی بیدار گفت: کیفیت آب برای ما خیلی حساس است و کارمندان بخش کیفیت باید وجدان کاری داشته باشند.
او گفت: 100 درصد جمعیت شهری همدان از شبکه آب رسانی بهره می برند و تعداد مشترک های شبکه آب رسانی استان از 90 هزار مشترک در اول انقلاب به 435 هزار مشترک افزایش یافته است.
او ادامه داد: یک میلیون و 98 هزار نفر از جمعیت شهری در استان همدان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره می برند.
حسینی بیدار عنوان کرد: در اول انقلاب 1 هزار کیلومتر شبکه آب رسانی در استان وجود داشت که در حال حاضر به 2 هزار و 589 کیلومتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به این که قبل از انقلاب هیچگونه تصفیه خانه ای در استان وجود نداشت افزود: در حال حاضر 8 تصفیه خانه فعال در استان داریم که تا چند ماه آینده تصفیه خانه فامنین نیز بهره برداری می شود.
او با بیان این که تعداد مشترک های فاضلاب در چهل سال اخیر از 21 هزار مشترک به 300 هزار مشترک افزایش یافته است اضافه کرد: 800 هزار نفر از جمعیت استان همدان زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند.
حسینی بیدار تأکید کرد: فاضلاب شهری همدان پس از تصفیه برای تأمین آب مورد نیاز، به نیروگاه شهید مفتح انتقال می یابد و تاکنون 30 میلیون متر مکعب آب تصفیه شده به نیروگاه برق شهید مفتح انتقال یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: 13 طرح مطالعاتی در بخش آب و فاضلاب با اعتبار 20 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.
او عنوان کرد: پکیج دوم تصفیه خانه تویسرکان، به عنوان الگوی بهره برداری در شبکه آب و فاضلاب کشور، با ظرفیت تصفیه 50 لیتر در ثانیه تا ماه آینده به بهره برداری می رسد.
حسینی بیدار افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی 5 طرح توسط شرکت آب و فاضلاب استان با اعتبارات بسیار اندک به بهره برداری رسید.
او اظهار داشت: از سال 91 تا کنون 17 عدد کانکشن (اتصالات شبکه) در شبکه فاضلاب همدان اجرا شد که ورودی فاضلاب را از 250 لیتر در ثانیه به 750 لیتر در ثانیه افزایش داده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان این که جایگزینی شبکه های گندزدایی گاز کلر به آب ژاول یکی از مهمترین اقدامات این شرکت بوده گفت: نرم افزار GIS در تمامی نقاط استان اجرا شده است که عملیات خدمات رسانی را سرعت می بخشد.
حسینی بیدار با اشاره به این که مشترک های آب و فاضلاب نزدیک به 240 میلیارد ریال به این شرکت بدهکار هستند ادامه داد: 185 میلیارد از این بدهی در بخش آب بها است که 105 میلیارد آن متعلق به مشترک های خانگی و هشت میلیارد آن متعلق به انشعابات اداری است.
سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار