مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی:افزایش حدود ۲ برابری شهروندان بهره‌مند از آب آشامیدنی بهداشتی

بیرجند(پانا) ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود:بهره مندی شهروندان استان از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۸۹۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی:افزایش حدود ۲ برابری شهروندان بهره‌مند از آب آشامیدنی بهداشتی

مهدی هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: در سال ۸۴ و پس از تقسیم استان خراسان بزرگ به ۳ استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، تعداد شهروندان بهره‌مند از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم در خراسان جنوبی، ۲۵۳ هزار نفر در ۱۰ شهر استان بود که اکنون با گذشت ۱۳ سال از استان شدن خراسان جنوبی، ۴۵۷ هزار شهروند استان در ۲۴ شهر از این نعمت بهره مند هستند.

اوبا اشاره به افزایش ظرفیت مخازن بتنی ذخیره آب در این مدت از ۴۴ هزار به ۱۳۹ هزار مترمکعب ادامه داد: طول شبکه توزیع آب استان نیز در ۱۳ سال گذشته از ۷۱۹ کیلومتر به ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر افزایش یافته است.

هاشمی مقدم با بیان اینکه از آغاز استان شدن خراسان جنوبی، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی برای انجام طرح‌های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب شهری این استان اختصاص یافته است ،گفت: در ۱۳ سال گذشته تعداد مشترکان آب استان از ۶۱ هزار به ۱۸۸ هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان درصد برخورداری مردم خراسان جنوبی از خدمات آب آشامیدنی بهداشتی را هم اکنون ۹۹.۸۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی در این شاخص بالاتر از متوسط کشوری است.

اوهمچنین با اشاره به اجرای سیستم دفع فاضلاب شهری در خراسان جنوبی گفت: در این خدمت جدید تاکنون ۳۲ درصد جمعیت استان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار