فردا؛ آغاز بکاردوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران

تهران (پانا) - دوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران فردا با حضور شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی(شامل صنایع و تولیدات استان های مختلف کشور) از فردا در محل نمایشگاهی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) گشایش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۸۹۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ آغاز بکاردوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دوازدهمین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران؛ در این نمایشگاه بیش از دویست شرکت و واحد تولیدی از تهران و دیگر استان‌های مختلف کشور؛ جدیدترین تولیدات خود در حوزه مبلمان منزل، مبل راحتی و استیل، کالای خواب و دکوراسیون داخلی، کالاهایی چون صندلی اداری و آمفی تئاتر، میز و صندلی، کتابخانه، فایل، تجهیزات و لوازم تکمیلی اداری، لوستر و همچنین فرش و تابلو فرش را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

بخش بزرگی از این نمایشگاه مربوط به تولیدات بانوان کارآفرین نقاط مختلف کشور است که آثار و تولیدات خود را ارائه و به نمایش عموم می‌گذارند.

به مناسبت در پیش بودن چهلمین بهار انقلاب اسلامی کالاهای عرضه‌شده در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ مبلمان ایران برای زوج هایی که در این ماه (بهمن ماه) ازدواج کنند با ارائه عقدنامه به صورت تمام اقساط و با تخفیف 20 تا 30 درصدی به فروش می‌رسد.

صنعت مبلمان در کشور بیش از 30 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و بیش از 8% از اشتغال بخش تولید کشور به صنعت مبلمان تعلق دارد، در این صنف حدود 700 هزار نفر بصورت مستقیم و دو و نیم میلیون نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال دارند.

ارائه آخرین دستاوردهای فناوری روز در حوزه مبلمان، گسترش تعامل علمی و بازرگانی با سایر کشورها، کمک به تقویت توان ساخت داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی، آشنایی صنعتگران ایرانی با دستاوردهای نوین این صنعت، ایجاد زمینه عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا، خدمات و اطلاعات فنی، توسعه اشتغال، حضور تجار و صنعتگران بین المللی از سراسر جهان در نمایشگاه برای کمک به توسعه صادرات تولیدات داخلی و ارتقای جایگاه و موقعیت ایران در منطقه و جهان، مهمترین محورهای برگزاری این نمایشگاه است

نمایشگاه صنعت مبلمان فرصتی است تا صنعتگران مبل سازا کشور صرفا نگاه به بازارهای داخلی نداشته باشند و نیم نگاهی هم به بازارهای جهانی داشته باشند. ایران نوزدهمین بازار بزرگ مبلمان در جهان است که در ۹ ماهه امسال ۳۶ میلیون دلار صادرات داشت که نسبت به مدت مشابه پارسال 227 درصد رشد نشان می دهد. بیشترین صادرات مبلمان ایران به کشورهای عراق، افغانستان و عمان صورت گرفته است

گردش مالی این صنعت در جهان سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار است و صادرات آن در جهان بازاری بیش از ۱۵۰ میلیارد دلاری دارد که متاسفانه کشور ما با وجود داشتن بازاری بزرگ و وجود انبوهی از فعالان، سهم کوچکی از این بازار دارد.

سهم ایران از بازار 147 میلیارد ‌دلاری صنعت مبلمان جهان، کمتر از 50 میلیون دلار

صنعت مبلمان یکی از سه صنعت نخست بین صنایع کوچک دنیاست و جزو صنایع کوچک بسیار سودده و زودبازده محسوب می‌­شود.

بیش از 700 واحد تولیدی مبل با نشان تجاری صادراتی داریم که بهترین محصولات را هم برای بازار‌های داخلی و هم برای بازار‌های صادراتی تولید می‌کنند.

صنعت مبلمان در کشور بیش از 30 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و بیش از 8% از اشتغال بخش تولید به صنعت مبلمان تعلق دارد. در این صنف حدود 700 هزار نفر بصورت مستقیم و دو و نیم میلیون نفر بصورت غیر مسقیم اشتغال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار