سید مجتبی هاشمی: بیش از 16 هزار دانش آموز شهرستان‌های استان تهران در مسابقه کتابخوانی دانایی توانایی شرکت کردند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران از رقابت بیش از 16 هزار دانش‌آموز این استان در مسابقه کتابخوانی جشنواره دانایی توانایی در بهمن 97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی: بیش از 16 هزار دانش آموز شهرستان‌های استان تهران در مسابقه کتابخوانی دانایی  توانایی شرکت کردند

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران هدف از برگزاری این مسابقات را انس دانش‌آموزان با کتاب و برانگیختن شوق مطالعه دانست و گفت: اگر چه تا اندازه زیادی به اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم اما یقینا برنامه‌ای منسجم و هدفمند برای برگزاری این مسابقات، اثربخشی کار را بیشتر خواهد کرد.

هاشمی با اشاره به این که کتاب‌های مسابقات کتابخوانی از سوی وزارت آموزش و پرورش انتخاب و عناوین آنها از سوی اداره کل به مناطق و نواحی ارسال شده است، تاکید کرد: دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقه کتابخوانی باید با مطالعه این کتب در مسابقات شرکت کنند.
این مقام مسئول افزود: این مسابقات در دوره ابتدایی تا سطح منطقه و در دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه تا سطح کشوری ادامه خواهد یافت.
او با تاکید بر اینکه مطالعات غیردرسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی برای دانش‌آموزان است، تصریح کرد: برای حضور موثر در متن جامعه باید توانایی مطالعه را افزایش داد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرروش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال تشویق دانش‌آموزان برای داشتن برنامه مطالعه است، خاطرنشان کرد: جشنواره دانایی، توانایی در قالب مسابقات فرهنگی و هنری به دنبال ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید است.

گفتنی است،جشنواره دانایی، توانایی در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی وکشوری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار