نشست کارگروه زیرنظام تربیت معلم و تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستانهای تهران برگزار شد

تهران (پانا) - با حضور نمایندگان حوزه های طرح و برنامه، انجمن اولیا و مربیان، حراست، اموراداری، تربیت بدنی و سلامت، گزینش، آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه دومین جلسه ی کارگروه زیرنظام تربیت معلم و تامین نیروی انسانی در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارگروه زیرنظام تربیت معلم و تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستانهای تهران برگزار شد

فرایند به‌کارگیری نیروی انسانی بررسی و نقش عوامل برون‌سازمانی بر نحوه جذب و به‌کارگیری معلمان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی ضمن قدردانی از اعضای کارگروه زیرنظام تربیت معلم و تامین نیروی انسانی، بهره‌گیری از روش‌‌های متنوع در مدیریت منابع انسانی، مدرسه‌محوری، آموزش‌های دائمی و پیشرفت مستمر معلمان و ایجاد رضایت بیشتر معلمان، پیش‌بینی آموزش‌‌های هدفمند قبل و حین خدمت، جذب و تأمین منابع انسانی به‌صورت امر حاکمیتی، بر اساس نیاز واقعی آموزش‌وپرورش با اولویت دانش‌آموختگان مستعد، نخبه و رتبه‌های برتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از مسیر نظام تربیت‌معلم یا از بین دارندگان گواهینامه صلاحیت‌های حرفه‌ای در همه سطوح، گسترش ارتباط و تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای رفع نیازها و مشکلات آموزش ‌وپرورش، تقویت پیوند هدفمند نظام ‌‌آموزشی کارکنان با سایر نظام‌های منابع انسانی نظیر نظام ارتقا، نگهداشت، حقوق، پاداش و ارزشیابی، استقرار نظام یکپارچه مدیریت منابع انسانی بخشی ازجمله سیاست‌های اجرایی موردنظر در این زیرنظام دانست.

هاشمی گفت: بر اساس این زیرنظام با اجرای 111 برنامه، دو هدف اساسی برقراری نظام اثر‌بخش و کارآمد مدیریت منابع انسانی و ایجاد تحول و نوآوری در نظام تربیت‌معلم ‌کشور در طی برنامه‌های ششم و هفتم توسعه دنبال می شود. تعداد برنامه های قصد شده در طول برنامه ششم توسعه 69 برنامه بوده که از این تعداد 7 برنامه در قلمرو جذب، 30 برنامه در قلمرو تربیت، 26 برنامه در قلمرو نگهداشت و 6 برنامه در قلمرو نظارت و ارزشیابی می باشد. که از این میزان برای 25 برنامه با موافقت اعضا برش استانی و چهارچوب تفصیلی آماده خواهد شد.

این جلسه با طرح پرسش‌های اعضا و ارائه پاسخ از سوی ریاست محترم کارگروه به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار