نشست مدیران دوره دوم متوسطه نظری منطقه 19

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با توجه به تغییر هدف گذاری در نظام جدید آموزشی مدرسه کانون تربیتی محله و محل کسب تجربه های جدید است .

کد مطلب: ۸۸۹۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست مدیران دوره دوم متوسطه نظری منطقه 19

پانته آ دری در نشست مدیران دوره دوم متوسطه نظری منطقه 19 اظهار داشت: استقرار پایه دوازدهم دردوره متوسطه در سال تحصیلی 98-97 و کامل شدن نظام جدید آموزشی در دوره متوسطه مبتنی بر اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی ضرورت تغییر نگرش همه عوامل سهیم و موثر در مقوله تربیت را پیش از گذشته می طلبد .معلم به عنوان مربی و تسهیل گر یادگیری، دانش آموز به عنوان یادگیرنده فعال و مشارکت جو، مدیر به عنوان رهبر آموزشی و تربیتی ، و ... همه چرخش های تحول آفرین درون مدرسه هستند که در اجرایی شدن مفاهیم مدرسه صالح، حیات طیبه، ساحت های ششگانه تربیتی و زیر نظام ها اثر گذار خواهند بود.

وی ادامه داد: در فرآیند یادگیری، مدرسه فضای اجتماعی هدفمندی است که از طریق زنجیره ای از موقعیت ها فرصت حرکت رشد دهنده را برای کسب شایستگی ها ی پایه برای متربیان فراهم می کند تا برای درک بهتر و بهبود موقعیت خود و دیگران اقدام کنند و این ها از طریق یادگیری رسمی و غیر رسمی در مدرسه صالح کسب می شود .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، همچنین افزود: با توجه به تغییر هدف گذاری در نظام جدید آموزشی مدرسه کانون تربیتی محله و محل کسب تجربه های جدید است . بنابراین همه برنامه ها و فعالیت ها باید مبتنی بر نیازهای واقعی متربیان و با هدف ایجاد موقعیت یادگیری پیوسته طراحی و عملیاتی شود. برنامه تعالی مدرسه قالب اجرای همه این برنامه هاست یعنی با خود ارزیابی بررسی می شود که کجا هستیم، چه امکانات و فرصت هایی در اختیار داریم و با چه فعالیت هایی می توانیم در بازه زمانی تعیین شده به چه پیامدهایی برسیم .

دری در پایان گفت: نظام سنجش و ارزشیابی تحصیلی نیازمند تغییر بنیادین و تطابق با سنجش شایستگی های پایه دانش آموزان است و فرآیند یادگیری را مد نظر قرار دهد و آزمون های مفهومی بر اساس یادگیری مفهومی پایدار و لذت بخش خواهد بود.

در پایان نشست، مسائل جاری از قبیل نیروی انسانی ، و کیفیت بخشی خدمات آموزشی تاکید و بررسی شدو از مدیران منتخب منطقه تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار