رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

احقاق حقوق افراد با نیاز ویژه در جامعه از شاخص های رشد فرهنگی و بالندگی اجتماعی است

سنندج(پانا)-رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان فرهنگ سازی و آگاهی بخشی نسبت به احقاق حقوق افراد با نیاز های ویژه را از شاخص های مهم رشد فرهنگی و بالندگی اجتماعی جامعه پویا عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۹۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
احقاق حقوق افراد با نیاز ویژه در جامعه از شاخص های رشد فرهنگی و بالندگی اجتماعی است

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در چهارمین نشست شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی استان که با حضور سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران ودیواندره در مجلس شورای در سالن جلسات آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد،گفت: امروزه مشکل معلول، مشکل جامعه آگاه و متمدنی تلقی می گردد که با تدوین برنامه های مفید و مؤثر به سمت رویکرد عادی سازی و یکپارچه سازی حرکت کرده، زمینه حضور فعال و بستر شکوفایی استعدادهای معلولین را در جامعه فراهم می کند.

رنجبر با اشاره به تعداد مدارس مستقل و ضمیمه شهری و روستایی که از 28 مدرسه در سال 1393 به 69 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و 19 مدرسه ضمیمه روستایی در سال 1397 افزایش یافته است؛ افزود: تعداد مراکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی و خصوصی استان نیز از 13 مرکز به 24 مرکزدرسال تحصیلی جاری افزایش یافته است .

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه گفت: پوشش دانش آموزان دارای اختلال طیف اتیسم از 36 نفر در سال تحصیلی 1394به 79 نفر در سال تحصیلی جاری افزایش یافته ،ودر10 شهرستان ،ناحیه و منطقه در استان خدمات حمایتی ،آموزشی و پرورشی به این دانش آموزان ارائه می شود.

رنجبر خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری در ارزیابی سنجش وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان با تحقق پوشش صدرصدی در این برنامه ملی که گامی مؤثر در جهت جایدهی مناسب دانش آموزان در فرآیند آموزش است ،25 هزارو 904نوآموز در 14 پایگاه ثابت و سیار سنجش در 11 شهرستان در سطح استان از تاریخ 16 تیرماه تا 21 شهریورماه سنجش وجایگاه آموزشی آنان تعیین قطعی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل 426 پرونده حمایتی و ارائه خدمات درمانی وتوانبخشی به 221 دانش آموز با نیاز ویژه در سال تحصیلی 97-96 با اختصاص مبغلی بیش از 90 میلیون تومان گفت :در سال تحصیلی جاری نیز تا کنون 140 پرونده حمایتی ازدانش آموزان با نیازهای ویژه دوره های مختلف تحصیلی استان گردآوری و جهت دریافت اعتبار به سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور ارسال شده است.

رنجبر با تأکید بر اینکه حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار همسالان و در مدارس عادی باعث می شود آنان با حداکثر توان بالقوه خویش از فرصت ها وامکانات برای خود شکوفایی بهره مند شوند ، تصریح کرد : در راستای تحقق این مهم آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان به 3500 دانش آموز دیر آموز پایه های اول تا سوم ابتدایی وبیش از 600 دانش آموز تلفیقی فراگیر در پایه های مختلف تحصیلی در مدارس عادی خدمات حمایتی ،آموزشی و پرورشی ارائه می کند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت :با توجه به کمبود و فرسودگی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی جاری کلنگ احداث 3 پروژه ، سالن ورزشی چند منظوره برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ومرکز8 کلاسه متوسطه حرفه ای نوآوران در سنندج ومدرسه 6 کلاسه با نیازهای ویژه شهرستان سقز بر زمین زده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار