خشونت در محیط کار بیشتر از خشونت در جامعه است

حال شاخص های اجتماعی خوب نیست

تهران ( پانا) - افتتاحیه سومین جشنواره رفاهی، تفریحی، ورزشی و خانوادگی کارگران کشور با سخرانی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، مقام‌های اداره کل امور ورزشی این وزاراخانه و مقام‌های استان گیلان برگزار شد

کد مطلب: ۹۵۰۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
خشونت در محیط کار بیشتر از خشونت در جامعه است

به گزارش ایلنا، سومین جشنواره رفاهی، تفریحی، ورزشی و خانوادگی کارگران کشور در اقامتگاه فرهنگی و ورزشی کارگران کشور واقع در سنگاچینِ بند انزلی در حال برگزاری است. در افتتاحیه این جشنواره ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، سخنرانی کرد.

او که حامل پیام محمد شریعتمداری به این جشنواره بود، گفت: تلاش کردیم برنامه‌های متنوعی را در این جشنواره بگنجانیم. محور تمام این برنامه‌ها خانواده است. در شرایط فعلی، اوضاع خانواده‌ها به شدت تحت تاثیر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است.

صادقی فر، عنوان کرد: از این رو در برگزاری این جشنواره تلاش کرده‌ایم که خانواده‌های کارگری را به دورهم جمع کنیم. در این جشنواره خانواده‌ها دور هم در فضایی فرهنگی و مناسب زیست جمعی را تجربه و ورزش می‌کنند تا به نشاط دست یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار با بیان اینکه حال شاخص‌های اجتماعی خوب نیست، گفت: خشونت در محیط کار بیشتر از خشونت در جامعه است. اعتیاد، طلاق و آسیب‌های دیگر افزایش یافته و سلامت روان خانواده‌ها را تهدید می‌کنند.

او بیان کرد: راه مقابله با این آسیب‌ها کنار هم بودن و لذت بردن است. تنها نباید سرپرست خانواده تفریح کند؛ بلکه تمام اعضای خانواده باید از این فرصت بهره مند شوند.

علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به عنوان دیگر سخنران مراسم افتتاحیه، گفت: کارگران و خانواده‌های آنها ۵۰ درصد از جمعیت استان گیلان را تشکیل می‌دهند.

او همچنین گفت: در ۷ شهرستان این استان، ۹ مجموعه ورزشی داریم. از این ظرفیت بهره گرفته‌ایم و تاکنون ۲۱ تیم کارگری را به مسابقه‌های ملی اعزام کرده‌ایم.

در ادامه حیدری، مدیرکل امور ورزشی وزارت کار با ذکر اینکه کارگران و خانواده‌های آنها باید برای بهره‌مندی از امکانات ورزشی و تفریحی از وزارت کار مطالبه‌گری کنند، گفت: آقای شریعتمداری دستور داده‌اند که امکانات لازم را برای ورزش و تفریح کارگران و خانواده‌های آنها مهیا کنیم. از این رو در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌ایم.

تنهایی، معاون استاندار گیلان هم گفت: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای چند روز هم که شده خانواده‌های کارگری دغدغه‌ای نداشته باشند.

حیدری ادامه داد: امیدوارم که توانسته باشیم کوچکترین قدمی برای خانواده‌هایی که در اینجا مهمان ما هستند برداشته باشیم.

معاون استاندار گیلان با اشاره به فاصله هزینه‌های زندگی با حداقل دستمزد، گفت: دولت تلاش کرده تا دستمزد کارگران به اندازه‌ای باشد که گوشه‌ای از مشکلات آنها حل شود اما از شرایط خبر داریم و مشکلات را می‌دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار