مدیر ارزیابی و عملکرد سازمان دانش آموزی مرکز:

سازمان دانش آموزی، بازوی توانمند آموزش و پرورش است

سمنان (پانا) - مدیر ارزیابی و عملکرد سازمان دانش آموزی مرکز، این سازمان را یک بازوی توانمند و اجرائی در حوزه پرورشی و در کنار آموزش و پرورش خواند.

کد مطلب: ۸۸۹۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، بازوی توانمند آموزش و پرورش است

زواره، در نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی، تشکلی از بدنه آموزش وپرورش است، اظهارداشت: سازمان دانش آموزی با حمایت اداره کل آموزش و پرورش، می تواند برای توسعه فعالیت ها و اجتماعی کردن دانش آموزان، گام های بسیار خوبی بردارد.

وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی به عنوان بازوی آموزش و پرورش در خدمت تمام معاونت‌ها است، افزود: اجرای طرح سفیران سلامت، کارآفرینی، توزیع شیر و بوفه مدارس و ... از جمله اقدامات معاونت‌های مختلف است که با حضور سازمان دانش‌آموزی، بازوان اجرایی اداره کل آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

مدیر ارزیابی و عملکرد سازمان دانش آموزی مرکز در ادامه تصریح کرد: رشد اجتماعی در جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان است که خوشبختانه این حرکت، بخاطر ثمرات فعالیت‌های سازمان دانش آموزی نسبت به سال‌‌های گذشته، افزایش یافته است.

زواره اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات را از دیگر برنامه‌های سازمان دانش آموزی دانست و گفت: تقویت مسائل اعتقادی جزء برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی بوده که خوشبختانه با استقبال خوبی در تمام مدارس روبه‌رو بوده است.

وی، جوان باوری و تشکل باوری را از وظیفه مهم سازمان دانش آموزی عنوان کرد و بیان داشت: شوراهای دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی، مدیران آینده این مرز و بوم هستند. استفاده از سرمایه های معنوی و انسانی مدارس مختلف و ارتباط منطقی قابل قبول و حساب شده با آنان می تواند موجب پویایی و بالندگی سازمان گردد.

مدیر ارزیابی و عملکرد سازمان دانش آموزی مرکز، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان با توجه به مهارت آنان برای تربیت شهروند خوب است و این موضوع نقطه ثقل فعالیت‌های این سازمان به شمار می رود.

زواره، دستیابی به این ماموریت را در گرو تشکیل ساختارهایی در سازمان و مدرسه برشمرد و گفت: در این سازمان، منش‌های مختلفی دنبال می‌شود؛ از جمله این منش‌ها می‌توان به دیانت، معنویت، راستی و درستی، میهن‌دوستی، نوع‌دوستی و انسان دوستی اشاره کرد.

وی به تشکل‌هایی که در سازمان دانش‌آموزی در حال فعالیت هستند، اشاره کرد و گفت: مجامع دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی، شبکه بزرگ خبرنگاران پانا با شعار هر مدرسه یک خبرنگار بزرگترین پشتوانه رسانه کشور در تربیت افراد است و مجموعه یاوران مدرسه و یاورمربیان، از جمله تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار