استاندار قزوین؛

ارتقا کیفیت آموزش های پیش از ازدواج به استحکام بنیان خانواده کمک می کند

قزوین (پانا) - استاندار قزوین در شورای راهبردی جمعیت استان گفت: ارتقا کیفیت آموزش های پیش از ازدواج به استحکام بنیان خانواده کمک شایانی کرده و در این راستا برای برنامه ریزی هرچه بهتر در حوزه جمعیت،باید این آموزش ها با جدیت بیشتری تقویت شود.

کد مطلب: ۸۸۸۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقا کیفیت آموزش های پیش از ازدواج به استحکام بنیان خانواده کمک می کند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،"عبدالمحمد زاهدی" در نشست شورای راهبری جمعیت استان قزوین اظهار داشت: نمودار های جمعیتی در کشور و قزوین آینده خوبی را نشان نمی دهند و براین اساس در دهه های آینده جمعیت سالمندی از جوانان پیشی می گیرد.
وی اضافه کرد: در سال 1420 متولدین دهه 60 شمسی که از فراوان ترین گروه های سنی هستند حداقل 60 سال خواهند داشت و این وضعیت خوبی نیست.
زاهدی ادامه داد: برای افزایش نرخ جمعیت کشور باید همه امکانات به طور متناسب رشد یابد و همه دستگاه ها اقدامات لازم را پیش بینی و اجرا کنند.
وی با اشاره به موضوع بارداری های ناخواسته که نتیجه و خروجی ناآگاهی جامعه است، بیان داشت: مهم ترین مساله در این خصوص، نا آگاهی جامعه است به طوری که اگر آگاهی و دانش خانواده ها بالا باشد شاهد حاملگی های ناخواسته و هر مساله برنامه ریزی نشده دیگر نخواهیم بود.
استاندار گفت: ارتقا کیفیت آموزش های پیش از ازدواج به استحکام بنیان خانواده کمک شایانی کرده و در این راستا برای برنامه ریزی هرچه بهتر در حوزه جمعیت،باید این آموزش ها با جدیت بیشتری تقویت شود.
وی در ادامه افزود: به نظر می رسد در راستای رسیدن به تصمیمات بهتر در خصوص سیاست های جمعیتی، برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی با حضور صاحب‌نظران و نخبگانی خارج از دستگاه ها مفید و موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار