مسابقات آزمایشگاهی توانمندی های علمی و عملی دانش آموزان را ارتقاء می دهد

ارومیه(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مسابقات آزمایشگاهی از اسفند ماه در سطح مناطق استان آغاز می شود؛ گفت: مسابقات آزمایشگاهی توانمندی های علمی و عملی دانش آموزان را ارتقاء می دهد.

کد مطلب: ۸۸۸۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات آزمایشگاهی توانمندی های علمی و عملی دانش آموزان را ارتقاء می دهد

«مهین منافی» در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی که صبح امروز در محل دفتر معاونت متوسطه استان برگزار شد؛ اظهار داشت: این مسابقات برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه در 4 مرحله منطقه ای، قطبی، استانی و کشوری برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: بهبود فعالیت های آزمایشگاهی واحدهای آموزشی و پژوهشسراهای دانش آموزی، ایجاد زمینه رشد و ارتقاء توانمندی های علمی دانش آموزان، تقویت مهارت های ذهنی و روانی حرکتی و اشاعه فعالیت های آزمایشگاهی و دست ورزی های دبیران و دانش آموزان از اهداف این مسابقات می باشد.

منافی با بیان اینکه این مسابقات به دو صورت حضوری و غیرحضوری اجرا می شود؛ گفت: در قسمت حضوری دانش آموزان به صورت یک تیم 3 نفره باهم در 4گروه درسی فیزیک، شیمی، زیست و زمین شناسی بصورت کتبی و عملی به رقابت می پردازند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بیان کرد: در قسمت غیرحضوری دانش اموزان میتوانند بصورت انفرادی و تیمی شرکت کنند و از مراحل آزمایشات فیلم گرفته و از طریق سایت پژوهش سرا به وزارت نتایج بعد داوری اعلام شده و سی دی فیلم طی نامه رسمی به دبیرخانه کشوری برگزاری مسابقات اسال می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسابقات آزمایشگاهی امسال از اسفند ماه در سطح مناطق استان آغاز می شود؛ افزود: سال گذشته 48 تیم در سطح استان رقابت کردند.

گفتنی است سال گذشته در قسمت حضوری دو تیم از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم استان به مرحله کشوری راه یافتند و در قسمت غیرحضوری یک تیم 3نفره به مرحله کشوری راه یافته که مقام اول کشوری را ازآن خود کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار