ابلاغ قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی از بهارستان به پاستور

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهوری اسلامی ایران «قانون اصلاح قانون مبارزه با پول شویی» را برای اجرا ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی از بهارستان به پاستور

در نامه علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه کشورمان در نامه خود خطاب به حسن روحانی، رئیس قوه مجریه آورده است: «عطف به نامه مورخ 22 آبان ماه 96 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران، قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مصوب جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ سوم مهرماه سال 97 مجلس که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، مطابق اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده است و به پیوست ابلاغ می‌شود.»

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی برای نخستین بار نهم اردیبهشت 97 در مجلس شورای اسلامی با رای اکثریت نمایندگان حاضر در صحن علنی تصویب شد ولی شورای نگهبان با همراهی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی را به لایحه وارد آوردند.

این لایحه در نهایت با اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوزدهم مهرماه برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان ارسال شد.

اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز پانزدهم دی ماه خود این لایحه را با حضور صادقی آملی لاریجانی، رئیس جدید مجمع تشخیص بررسی کردند که در نهایت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که یکی از شروط اصلی گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF برای خارج کردن نام ایران از لیست سیاه بود، به تایید اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید. (اینجا بخوانید)

اصلاحات صورت گرفته توسط اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام در لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را «اینجا» بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار