مهر «تایید با اصلاح» مجمع تشخیص مصلحت بر یکی از لوایح مرتبط با FATF

تهران (پانا) - مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را تایید کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مهر «تایید با اصلاح» مجمع تشخیص مصلحت بر یکی از لوایح مرتبط با FATF

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (شنبه) به ریاست آیت‌الله صادقی آملی لاریجانی، رئیس جدید این مجمع بعد از درگذشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی تشکیل جلسه داده و در یکی از مباحث خود به بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مصوب مجلس شورای اسلامی و رد شده در شورای نگهبان پرداختند.

در نهایت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان با انجام اصلاحاتی این لایحه را که یکی از چهار سند مرتبط با با گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF است، تایید کردند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان در همین زمینه به ایرنا گفت: «اصلاحاتی در لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی انجام شده است که بعد از آن اصلاحات این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان به تایید رسید.»

او همچنین متذکر شد که این لایحه به علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی برای ابلاغ به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان، ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی، و لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری به همراه اللهیار ملک‌شاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نمایندگان دولت و مجلس در این نشست مجمع تشخیص برای بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی بودند.

با این ترتیب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در نوبت انتظار بررسی اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان هستند.

متن اصلاحات مجمع تشخیص مصلحت نظام در لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را (اینجا) بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار