پیشنهاد عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی برای بهترشدن وضعیت معیشتی بازنشستگان

معصومه آقاپور: مصوبه وزارت نفت برای نوسازی تجهیزات گرمایشی مدارس از محل صرفه‌جویی‌ها با اولویت مناطق سردسیر در حال انجام است

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد طرحی برای بهتر شدن وضعیت معلمان در دوره بازنشستگی با عنوان "بیمه عمر" خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی برای بهترشدن وضعیت معیشتی بازنشستگان

معصومه آقاپورعلیشاهی در گفت‌وگو با پانا از همه روسا و معلمان آموزش و پرورش که با همه کمبودهای تجهیزات و امکانات اما با رعایت شاخص‌های اخلاقی سعی می‌کنند تا با همراهی مناسب به بهترین نتیجه فکر کنند تشکر کرد و گفت: «مدیران آموزش و پرورش با رعایت همین شاخص‌های اخلاقی از سرمایه اجتماعی مناسبی برخوردار هستند و همین هم باعث می‌شود تا خیران به آنها اعتماد کنند. در حوزه انتخابی بنده در حال حاضر 12 مدرسه در دست ساخت است.»

او ادامه داد: «من همیشه سعی می‌کنم از طریق راهکارهای متفاوتی که در کمیسیون اقتصادی هست کمک‌هایی برای مدارس جمع‌آوری کنم و تاکنون چهار مدرسه را توانسته‌ام با کمک ارگان‌های مختلف در حوزه انتخابی خود بسازم بدون اینکه هیچ هزینه‌ای برای آموزش و پرورش داشته باشد. من همچنین از طریق وزارت نفت توانسته‌ام تعدادی از مدارس را تجهیز کنم.»

نماینده شبستر افزود: «ما هر کاری که برای معیشت فرهنگیان انجام دهیم باز هم کم است، این نرخ تورمی که در سال 97 به همه خانوارهای ایرانی تحمیل شد، با هیچ افزایشی قابل جبران نیست. با توجه به بودجه انقباضی سال 97 اما وزیر آموزش و پرورش خیلی تلاش می‌کنند و من به نوبه خودم از ایشان تشکر می‌کنم.»

آقاپور علیشاهی به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: «ما هر کاری انجام دهیم تا خط‌کشی ایجاد شود و چیزی به نفع فرهنگیان باشد، حتی اگر کاستی‌هایی هم داشته باشد باید آن را بپذیریم. هر کاری یک سری نواقص را خواهد داشت اما اگر شروع نکنیم چه می‌شود؟»

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به حقوق بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: «با رئیس صندوق بازنشستگان کشوری صحبت کرده‌ام و من خواهش می‌کنم در کنار این افزایش حقوق، بیاییم درصدی از افزایش حقوق را با یکی از شرکت‌های بیمه معتبر قرارداد ببندیم و یک بیمه عمر برای فرهنگیان از الان فراهم کنیم تا زمانی که شخص بازنشسته می‌شود از دو نقطه درآمد داشته باشد، یکی بیمه عمر و یکی حقوق بازنشستگی؛ ممکن است این دو هم‌پوشانی داشته باشند اما در دوره بازنشستگی دیگر دچار عسر و حرج نمی‌شوند.»

او گفت: «در کشورهای خارجی که صندوق بازنشستگی نداریم و همه تحت پوشش بیمه عمر و زندگی هستند. به این ترتیب هم صنعت بیمه ما قوی می‌شود و هم نحوه خدمات رسانی بهتر می‌شود و هم وزارت‌خانه‌ها مقداری از حیث ارائه خدمات خلاص می‌شوند. من این طرح را با صندوق بازنشستگی کشور مطرح کرده‌ام اما کسی که مجدانه دنبال این طرح باشد و بیاید به بنده کمک کند، هنوز نیست. اگر وزارت آموزش و پرورش تمایل داشته باشند من در صحن علنی به آنها کمک می‌کنم و از سال 98 این کار را شروع می‌کنیم. اگر این اتفاق بیافتد حتی این کلاهبرداری‌های بیمه تکمیلی هم تمام می‌شود، چرا کلاهبرداری؟ وقتی بیمه قرارداد می‌بندند سه ماه چهار ماه اول قراداد را می‌گوید صبر کنید من کارهایم را انجام دهم و در این مدت این‌ها خدمات ارائه نمی‌دهند، بعد هم هنوز قرارداد هم تمام نشده، مثلا یک ماه مانده قرارداد تمام شود، مدارک تحویل نمی‌گیرند. یعنی عملا مبلغ یک سال را پرداخت می‌کنید اما شرکت‌های بیمه 6 ماه 7 ماه را خدمات ارائه می‌دهند.»

نماینده شبستر از اجرا نکردن قانون از سوی وزارت نیرو برای معافیت مدارس از پرداخت حامل‌های انرژی انتقاد کرد و گفت: «اگر گزارشی به دست ما برسد که چنین چیزی هست، مطمانا تمام نمایندگان پای کار هستند. همچنین سال گذشته وزارت نفت مصوبه‌ای داشت که از محل صرفه‌جویی‌ها، با اولویت مدارس مناطق سردسیر، برای نوسازی تجهیزات گرمایشی مدارس تلاش کند و قرار شد در 5 سال تعویض بخاری‌ها را انجام دهد که این کار در حال انجام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار