قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان پژوهش منصوب شدند

نعمت‌اللهی: ورود به بازی‌های سیاسی برای آموزش و پرورش سم مهلک است و همین شرط وزیر برای انتخاب مدیران بوده است

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش از دو انتصاب‌ جدید در این وزارت‌خانه در حوزه‌های «معاونت حقوقی و امور مجلس» و «سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آموزشی» خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۵۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان پژوهش منصوب شدند

امیرعلی نعمت‌اللهی در در حاشیه نماز جمعه امروز تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از انتصاب حجت‌الاسلام علی عسگری به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: «وزیر آموزش و پرورش بعد از بررسی‌های دقیق سوابق و تجارب مدیریتی، حجت‌الاسلام عسگری را به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس این وزارت‌خانه انتخاب کردند. ایشان از نمایندگان اداوار و خوش‌سابقه مجلس شورای اسلامی هستند و سابقه تدریس در مراکز تعلیم و تربیت را نیز دارند.»

رئیس امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «حجت‌الاسلام علی عسگری از چهره‌های معتدل و روحانی خوشنام، فرزند حوزه و دانشگاه و از شاگردان مقام معظم رهبری هستند.»

در سوابق عسگری علاوه بر افتخار بزرگ ممتاز ارزشمند و ماندگار خادمی حضرت الرضا و زوارش، مشاور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، عضویت در مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، مشاور ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیده می‌شود و همچنین دارای تالیفات متعدد هستند.

عضویت در شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، عضویت در شورای حقوقی و نیز داوری دانشگاه آزاد، عضویت در هیات تحقیق و تفحص مجلس از دیوان داوری لاهه، نایب‌رئیسی کمیسیون اصل 90 مجلس، عضویت در کمیسیون ویژه اقتصادی اصل 44، عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه علمیه خراسان، قائم‌مقام دفتر نماینده رهبری در خراسان نیز از دیگر سوابق حجت‌الاسلام علی عسگری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری

نعمت‌الهی همچنین از انتصاب حجت‌الاسلام علی ذو‌علم به عنوان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد و گفت: «حجت‌الاسلام ذوعلم از استادان و متخصصان مجرب و در حوزه آموزش و پرورش چهره شناخته‌شده‌ای هستند و تمام صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه به سوابق ایشان واقف هستند.»

در سوابق ذوعلم عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، عضویت هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، فعالیت چند ساله در آموزش و پرورش از جمله مسؤلیت اجرایی در امور تربیتی و دفتر تألیف کتب درسی و همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش دیده می‌شود.

او علاوه بر تالیفات متعدد، فعالیت در حوزه مدیرکلی طرح و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور برنامه‌ریزی و آموزشی وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز در کارنامه خود دارند.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش با رد کردن شائبه سیاسی‌بودن انتصابات اخیر در این وزارت‌خانه گفت: «وزیر آموزش و پرورش از همه تفکرات و شخصیت‌های موثر و برجسته در عرصه تعلیم و تربیت دعوت کرده‌اند اما مهمترین شرط‌شان درباره مدیران و منتخبان واردنشدن به بازی‌های سیاسی و مباحثی از این دست است. وزیر آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت را فراتر از مباحث سیاسی و سیاسی‌کاری‌های رایج می‌دانند و با توجه به تاکیدات رئیس‌جمهوری، بر استفاده از ظرفیت‌ها و توان‌های مختلف فارغ از وابستگی‌های سیاسی تاکید موکد دارند.»

نعمت‌الهی در ادامه به حوزه بانوان در این وزارت‌خانه هم اشاره کرد و ادامه داد: «در وزارت‌ آموزش و پرورش، هم‌اکنون بخش بانوان یکی از فعال‌ترین حوزه‌هاست. خدمات بی‌بدیلی که در دفتر بانوان و خانواده آموزش و پرورش صورت گرفته، از ابتکارات وزارت آموزش و پرورش و دولت است، مدیریت خوبی که در دفتر مسئولیت دارند، موضوعات بانوان، دختران و مادرها و همسران همکاران ما را پی‌گیری می‌کنند و گزارش‌های روزانه درباره حوزه بانوان و اقدامات موثر در این حوزه همواره مورد قدردانی، تاکید و توسعه از سوی وزیر آموزش و پرورش بوده است. ان‌شاءالله برنامه‌های بیشتری را به خوبی پیگیری خواهند کرد.»

او افزود: «احتمالا تغییرات دیگری در حوزه مدیران پیش‌رو خواهیم داشت که در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.»

رئیس امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش از همه خانواده‌ها، معلمان، بازنشستگان، دانش‌آموزان و همه مخاطبان وزارت آموزش و پرورش خواست تا اخبار رسمی و موثق این وزارت‌خانه را از طریق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خبرگزاری پانا و شبکه تعاملی سینا پیگیری و دنبال کنند و مطمئن باشند که مدیریت آموزش و پرورش در این دوره سعی و توانش در راستای رفع دغدغه‌ها و انجام اقدامات موثر و حفظ منابع و مصالح نظام بزرگ آموزش و پرورش برای اجرایی‌شدن هرچه سریع‌تر سند تحول بنیادین خواهد بود.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه ورود به بازی‌های سیاسی برای آموزش و پرورش سم مهلک است و همین شرط وزیر برای انتخاب مدیران بوده است؛ گفت: «فرزندان ملت، دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور، امانت نزد ما و همکاران‌مان هستند و هرکس بخواهد جناح، حزب و گروه خودش را وارد آموزش و پرورش کند یا آموزش و پرورش را وارد بازی‌های سیاسی و جناحی بکند، محکوم است. حسب دستور موکد و مستمر وزیر محترم این موضوع رصد می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود. داشتن تفکرات سیاسی و حضور در تشکل‌ها یک امر کاملا طبیعی و بلااشکال است اما مهم این است که همه ما مدیران در آموزش و پرورش مکلف و موظفیم مجری سیاست‌های مقام معظم رهبری و رفع دغدغه‌های ایشان، اجرای برنامه‌های دولت و تحقق شعارهای آقای رئیس‌جمهوری، براساس برنامه‌های وزیر محترم و اسناد بالادستی و قوانین خصوصا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.»

امیرعلی نعمت‌اللهی پیش از این معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بود که بعد از انتصاب به عنوان قائم‌مقام وزیر و رئیس امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام علی عسگری به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس این وزارت‌خانه منصوب شده است.

همچنین پیش از این سرپرستی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر عهده حیدر تورانی بود که حجت‌الاسلام علی ذوعلم جایگزین ایشان در این سمت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار