10 کتاب در حوزه فلسفه توسط نشرنیماژ منتشر شد

تهران (پانا) - 10 عنوان کتاب در زمینه‌ فلسفه با عنوان کلی سری کتاب‌های «استخوان‌های روح» اعم از تألیف و ترجمه توسط نشر نیماژ منتشر و به‌بازار کتاب عرضه شد.

کد مطلب: ۸۸۸۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
10 کتاب در حوزه فلسفه توسط نشرنیماژ منتشر شد

به‌گزارش روابط‌عمومی نشر نیماژ، کتاب‌های «فروید و غیراروپایی‌ها» نوشته‌ ادوارد سعید و ترجمه‌ نوید حمزوی، «مدرنیسم؛ پنج خوانش سیاسی» نوشته‌ تری ایگلتون و فردریک جیمسون و ترجمه‌ محمدعلی جعفری، «متافیزیک و گمانه‌سازی جهان‌های برون‌علم» نوشته‌ کانتن میاسو و ترجمه‌ی زنده‌یاد مدیا کاشیگر، «محبوس در هزارتو یا مذاب در آسمان» نوشته‌ی شهریار وقفی‌پور، «وزارت فکر و دانش سیاست» نوشته‌ی شهریار وقفی‌پور و محرم محمدی؛ «فرار به مهلکه؛ تمرین‌هایی در کار تئوریک» نوشته‌ روزبه صدرآرا، «جنگ‌های حافظه؛ بازگشت به متن فرویدی» نوشته‌ فیل مولن، سوزی اوربک و اشلی کانوی و ترجمه‌ سپیده معتمدی، «فهم پساساختارگرایی» نوشته جیمز ویلیامز و ترجمه‌ سیدمحمدجواد سیدی، «میراث فرانسوی نیچه؛ تبارشناسی پساساختارگرایی» نوشته‌ آلن د. شریفت و ترجمه‌ سیدمحمدجواد سیدی و «آینده‌ای برای نقد» نوشته‌ کاترین بلزی و ترجمه‌ حبیب رستمی، توسط انتشارات نیماژ منتشر و به‌بازار کتاب عرضه شده‌اند.
نام سری کتاب‌های فلسفه‌ این نشر «استخوان‌های روح» است که با دبیری روزبه صدرآرا کار تألیف، ترجمه و انتشار آن‌ها انجام شده است. شمارگان هر 10 عنوان مذکور 500 نسخه بوده و با قیمت 12 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده‌اند. در توضیح این مجموعه آمده است: «استخوان‌های روح، دفترهایی‌ست در فلسفه‌ مدرن. استخوان‌های روح، سر آن دارد تا بازنماییِ تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر بدست دهد.»

روزبه صدرآرا، دبیر مجموعه درخصوص این کتاب‌ها توضیح داد: با وجود همه‌ مشکلاتی که وجود داشتی ما توانستیم معماری معناداری به‌ واسطه‌ سری نخست کتاب‌های فلسفه‌مان که 10گانه است به‌وجود بیاوریم؛ از این بابت معنادار چون سعی کردیم نظم‌و‌نسقی منطقی و در واقع پرسپکتیوی از آن به‌دست دهیم تا بتواند استراتژی فلسفه‌ی نشر نیماژ را هم توضیح دهد.
صدرآرا در ادامه افزود: تمرکز ما در سری نخست کتاب‌های فلسفه‌ نیماژ بر فلسفه‌ قاره‌ای با گرایش بیشتر به دو حوزه‌ سیاست و اخلاق بوده است که گویی از ابتدای پیدایش فلسفه با آن گره خورده‌اند و به‌ نوعی همزادان فلسفه محسوب می‌شوند. کسانی که در این زمینه مطالعاتی داشته باشند حتماً می‌دانند فلسفه‌ قاره‌ای از فلسفه تحلی متمایز است و نیازی نیست خیلی وارد جزییات آن شویم.
او در پایان اضافه کرد: در ادامه یعنی سری بعدی کتاب‌هایمان نسبت به فلسفه‌ اسلامی با همین رویکرد یعنی رویکرد قاره‌ای اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار