در نه ماه سال جاری رخ داد؛ مرگ 136نفراز عابران پیاده در مازندران

۵۳ درصد از عابران پیاده در محل حادثه جان باختند

ساری (پانا) - بر اساس آمار پزشکی قانونی مازندران در نه ماه امسال، 136 نفر از عابرین پیاده در اثر تصادفات رانندگی جان باختند.

کد مطلب: ۸۸۷۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
در نه ماه سال جاری رخ داد؛ مرگ 136نفراز عابران پیاده در مازندران

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی با بیان اینکه از این تعداد 93 نفر مرد و مابقی زن هستند، گفت: «این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.»

او همچنین با اعلام اینکه در مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در نه ماه امسال 445 نفر بوده است، افزود: «30 درصد کل تلفات حوادث رانندگی نه ماه امسال عابران پیاده هستند که 53 درصد از عابران پیاده در محل حادثه و مابقی در بیمارستان فوت کردند.»

در میان این جان‌باختگان، افراد بالای 61 سال با 44 درصد و 10 سال با 6 درصد قرار دارند.

همچنین آذر ماه با 22 فوتی و تیر ماه با 5 مورد ماه‌هایی هستند که بیشترین و کمترین این نوع مرگ در آن‌ها اتفاق افتاده است.

طبق گفته عباسی بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با 21، بابل با 20 و آمل با 19 مورد بوده و کمترین شهر مربوط به نکا و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که 102 نفر شامل 75درصد خودروی های سواری، 15درصد وانت بار، 6درصد کامیون عامل تصادف و مرگ و 4درصد نیز موتورسوار بوده‌اند. ضمن اینکه در بین خودروهای سواری بیشترین خودرو مربوط به پراید باا 34 و پژو 206 با 12 مورد فوتی ثیت شده است.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه 63درصد از محل تصادف عابرین در محور برون‌شهری و روستایی اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: «این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران، بخصوص عابران سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در آنان بالا می‌برد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار