برنامه خانه و مدرسه امسال در 17 مدرسه برگزار شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:برنامه خانه و مدرسه امسال در17مدرسه و با حضور 170 خانواده اجرا شد.

کد مطلب: ۸۸۷۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه خانه و مدرسه امسال در 17 مدرسه برگزار شد

احمد ناصری در آیین اختتامیه برنامه خانه و مدرسه که در آموزشگاه ابتدایی سبلان اردبیل برگزار شد،طی سخنانی با عنوان اینکه این طرح ارتقای مهارت‌های تربیتی والدین را بدنبال دارد، اظهار داشت: حمایت از کودکان با افزایش ارتباط خانوادگی و تشکیل گروه‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی از اهداف کلی طرح خانه و مدرسه است .

او در بیان دیگر اهداف این طرح خاطر نشان کرد: این طرح با هدف حمایت از ارتباط مثبت و مؤثر میان والدین و فرزندان و توانمندسازی والدین در خصوص راهبردهای مثبت فرزندپروری برگزار شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: توانمندسازی دانش آموزان سال اول ابتدایی، آموزش مهارت های زندگی اجتماعی و گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله مواردی است که آموزش و پرورش در اجرای این طرح دنبال می کند .

ناصری همچنین با اشاره به اینکه خانواده ها از طرح، بدلیل جذاب بودن و تنوع سرفصل های پیش بینی شده استقبال کرده اند، گفت: در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این طریق به حمایت از همدیگر بپردازند و همچنین خانواده ها متوجه می شوند که در وظیفه سنگین مراقبت، تربیت و بزرگ کردن کودکان خود تنها نیستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان نیز با عنوان اینکه تعداد بیش از 680 نفر از اولیا و 85 نفر از اعضای تیم ها در این برنامه فعالیت می کنند، گفت: بیش از 760 نفر در این برنامه بطور مستقیم حضور دارند .

منصور صاحب با بیان اینکه در برنامه خانه و مدرسه به دنبال تقویت و حمایت از ایجاد رابطه کوتاه مدت و بلند مدت در سطوح مختلف زندگی کودک هستیم گفت: این رابطه شامل استحکام رابطه والدین با کودک، کودک با کودکان دیگر، والدین با خانواده، والدین با والدین دیگر، و والدین با نهادها و سازمان های حمایتی مربوطه است .

او ادامه داد: در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این طریق به حمایت از همدیگر بپردازند و همچنین خانواده ها متوجه می شوند که در وظیفه سنگین مراقبت، تربیت و بزرگ کردن کودکان خود تنها نیستند .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان با عنوان اینکه تمام فعالیت های طراحی شده به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه¬ی صمیمی بین اعضای خانواده است، بیان داشت: در این برنامه فرصت هایی برای والدین فراهم می گردد تا با شرکت در جلسات برنامه «خانه و مدرسه» مدتی را صرف بازی انفرادی با کودک خود نمایند .

صاحب افزود: این برنامه فرصتی برای والدین فراهم میگردد که با یک دیگر آشنا شوند، تجارب یک دیگر را بشنوند، ازهم یاد بگیرند ومتوجه شوند که در وظیفه سنگین مراقبت و بزرگ کردن کودکان خود تنها نیستند .

او خاطر نشان کرد: توانمند سازی والدین و ارتقای تاب آوری آنها در روابط با فرزندان، توسعه و حمایت از ارتباط مثبت بین والد و فرزند، توسعه همکاریهای پیشگیرانه بین اولیای مدرسه و خانه، تقویت ارتباطات مثبت و موثر بین اعضای خانواده و بین کودکان از جمله نقاط قوت این برنامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار