42 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی مغان آبیاری قطره ای می شود

اردبیل (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل: 42 هزار و 500 هکتار اراضی پایاب سد خدا آفرین در دشت مغان زیر کشت آبی رفته و وارد چرخه سامانه آبیاری نوین قطره ای می شود.

کد مطلب: ۸۸۷۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
42 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی مغان آبیاری قطره ای می شود

خلیل نیکشاد اظهارداشت: عملیات اجرایی پایاب سد خدا آفرین در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی داشته و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
او تصریح کرد: با تکمیل و افتتاح این سد یک میلیون و 500 هزار تن به محصولات تولیدی استان اردبیل اضافه خواهد شد .
نیکشاد ادامه داد: طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رییس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده و با افتتاح آن تحول بزرگی در استان به لحاظ رونق تولید و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان میزان تولیدات محصولات زراعی و باغی استان را چهار میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد و افزود: در تولید عسل ، شیر و پروتیین میزان تولیدات استان در مقایسه با 40 سال گذشته 700 درصد رشد داشته است .
نیکشاد بیان کرد: در استان اردبیل میزان تولید سالانه گوشت سفید در قبل انقلاب 30 تن بود که اکنون این میزان به 2 هزار و 600 تن رسیده است .
او افزود: در تولید گندم هم بعد از انقلاب 30 رقم گندم معرفی شده و میزان تولید این محصول هم در استان به 600 هزار تن در سال رسیده است .
نیکشاد همچنین با اشاره به تولید بیش از 6 هزار تن عسل بیان کرد: این استان به عنوان یکی از مناطق مهم در تولید عسل در کشور محسوب می‌شود طوری که این محصول به سایر استان ‌ها و یا کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌ شود .
او افزود: 14 واحد کارگاه‌های بسته بندی و ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل با ظرفیت اسمی سالانه 14 هزار و 875 و همچنین تعداد 2 واحد کارگاه موم عاج کنی به ظرفیت 775 تن در استان اردبیل مشغول فعالیت هستند .
استان اردبیل دارای سه دشت مهم و حاصلخیز مغان ، اردبیل و مشگین شهر است که قابلیت ها و توانمندی های منحصر بفردی را برای تولید انواع محصولات زراعی و باغی ایجاد کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار