رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل:

نقشه کاداستر اراضی کشاورزی اردبیل تکمیل می‌شود

خبرگزاری پانا : رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نقشه کاداستر اراضی کشاورزی استان اردبیل تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

کد مطلب: ۳۹۳۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،عدیل سروی در جمع خبرنگاران در خصوص مهمترین برنامه های ساماندهی اراضی کشاورزی تصریح کرد: نقشه کاداستر یک نقشه ثبتی است که ارزش حقوقی دارد و می تواند مقدمه برای صدور سند مالکیت یک زمین باشد.

وی افزود: به منظور ساماندهی اراضی کشاورزی امسال نقشه کاداستر اراضی کشاورزی به مساحت ۷۷۸ هزار هکتار تهیه خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با تاکید به اینکه کل اراضی کشاورزی استان ۷۷۸ هزار هکتار است، متذکر شد: از این میزان ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی و ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم داریم و در عین حال ۳۸ هزار هکتار باغات و ۶۳ هزار هکتار جنگل شناسایی شده است.

سروی بااشاره به اینکه بالاتین کاربری اراضی استان بالغ بر ۴۳.۵ درصد از مساحت استان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است، اضافه کرد: نقشه کاداستر می تواند حدود اراضی را شفاف سازی کند تا در ادامه مشکلات صدور سند مالکیت به حداقل برسد.

وی از دیگر برنامه های در دست اقدام را تعیین تکلیف تداخل ها عنوان کرد و بیان داشت: تعیین تکلیف ۱۶ هزار هکتار تداخل در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اجرای پروژه های آبی قابل توجه در بخش کشاورزی با رویکرد تبدیل اراضی از دیمی به آبی ادامه داد: در عین حال واگذاری ۶۲ هزار هکتار از اراضی استعداد یابی و تعیین کاربری شده به طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی در طول پنج سال آتی در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار