زمینه های مختلفی جهت تعامل با دانشگاه فرهنگیان وجود دارد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در دیدار با ریاست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت:مجموعه کتابخانه های عمومی و دانشگاه فرهنگیان از یک خانواده هستند و از هم جدایی ندارند چون رسالت های آنها در یک راستا و برای ارتقاء فرهنگ جامعه است.

کد مطلب: ۸۸۷۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
زمینه های مختلفی جهت تعامل با دانشگاه فرهنگیان وجود دارد

امیر هلاکویی افزود:این اداره کل دارای 182 است کتابخانه که مستقل اداره می کند و 120 کتابخانه دارد که به صورت مشارکتی اداره می شود.حدود 300 کتابخانه در استان اصفهان داریم.40 ایستگاه مطالعه در اماکن عمومی وجود دارد.امکانات و طرح های گوناگونی را در حوزه های مختلف در سطح استان برای کتابخوانی فراهم کرده ایم.

وی عنوان کرد:سه حوزه اصلی برای فعالیت تعریف کردیم.حوزه اول ایجاد انگیزه در این حوزه تلاش می شود تلاش شود کتابخانه به محل رفت و آمد تبدیل شود و گرایش به سمت کتاب و کتابخانه در مردم ایجاد شود.حوزه دوم،ایجاد دسترسی است اینکه هر جا امکان و شرایط ایجاد کتابخانه وجود داشت این اقدام انجام شودو حوزه دیگر ایجاد مهارت است باید بدانیم مطالعه کردن نیاز به مهارت دارد و این مهارت باید با آموزش در افراد ایجاد شود.

هلاکویی اظهار داشت:می توانیم تفاهم نامه ای داشته باشیم در ابعاد و زمینه های گوناگون تا با کمک دانشگاه فرهنگیان سرانه مطالعه را بالاتر ببریم و حتی از ظرفیت دانشجو معلمان در کتابخانه ها به عنوان کتابدار در حد یک دوره کار آموزی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از موارد قابل تفاهم می توان به عضویت رایگان اساتید و دانشجویان در کتابخانه های سراسر استان؛ارائه بسته آموزشی در خصوص نحوه مطالعه کتاب و کتابخوانی و همچنین نحوه آموزش کتاب خوانی به کودکان؛معرفی هزار کتاب پر مخاطب برای نقد به دانشجو معلمان و ایجاد زمینه نقد و خلاصه کردن،قرار دادن کتاب های ایستگاه مطالعه در اختیار دانشجو معلمان،برگزاری نشست های مشترک به ویژه نشست کتابخوان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار