220برنامه درمناطق آموزش و پرورش تهران برگزارمی شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به مناسبت دهه فجر خدمات رایگان روان شناسی در کلینیک مرکزی توحید از 17 دی تا 22 بهمن طی روزهای یکشنبه و چهارشنبه به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

کد مطلب: ۸۸۷۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
220برنامه درمناطق آموزش و پرورش تهران برگزارمی شود

عبدالرسول کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران امسال بهترین و فاخرترین برنامه ها را به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نظر گرفته که برگزاری همایش ها، مسابقات فرهنگی، هنری، مهارتی و ورزشی از جمله آنهاست.

وی با اشاره به برگزاری 72 برنامه متمرکز در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش آموزمحوری، مشارکت اولیا در امور مدرسه، مهارت محوری، ایجاد شادابی و نشاط در محیط مدرسه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش از جمله رویکردهای این برنامه هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برنامه های این نهاد به مناسبت دهه مبارک فجر از 15 دی در سطح مناطق و مدارس آغاز شده و تا 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

کریمی آغاز مرحله دوم اعزام اردوی راهیان نور جنوب ویژه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه را از جمله برنامه های شاخص آموزش و پرورش تهران در دهه فجر عنوان کرد و گفت: این اردوها اول بهمن در منطقه 10 تهران افتتاح شده و تا 20 بهمن طی 20 مرحله برگزار می شود و 21 و 22 بهمن نیز فرهنگیان مرد به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه از 20 آبان تا 24 آذر، 7هزار دانش آموز دختر دوره دوم متوسطه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، افزود: علاوه بر سهمیه در نظر گرفته شده در تلاش هستیم که اسفند 97 و نوروز 98 نیز این اردوها ادامه داشته باشد و در قالب طرحی با همکاری وزارت آموزش و پرورش قرار است دانش آموزان به همراه اولیایشان به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، برگزاری اردوهای استکبارستیزی در موزه عبرت و لانه جاسوسی از اول بهمن تا دهه فجر، تجدید بیعت دانش آموزان و فرهنگیان با آرمان های امام خمینی(ره) در 9بهمن، حضور 10 هزار نفر از دانش آموزان در 12 بهمن ساعت 9:33 در حرم مطهر ایشان و حضور 2هزار دانش آموز در محل جلوس امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) را از دیگر برنامه های این نهاد به مناسبت دهه فجر برشمرد.

کریمی با اشاره به نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی در مدارس تهران اظهارداشت: این زنگ ملی به دلیل همزمانی 12 بهمن با روز جمعه، شنبه(13 بهمن) نواخته خواهد شد.

وی، برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه اول و دوم، صبحگاه مشترک فرهنگیان بسیجی شهر تهران (14 بهمن)، برپایی نمایشگاه و فروشگاه دست سازه های دانش آموزان انجمن های کانون های فرهنگی تربیتی، برگزاری بازارچه های کار و فناوری و دستاوردهای طرح ایران مهارت(15 بهمن)، برگزاری همایش دختران فاطمی با موضوع نقش زن در انقلاب اسلامی و صبحگاه مشترک 3هزار نفر از دانش آموزان بسیجی شهر تهران در میدان صبحگاه سپاه (16 بهمن) را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش تهران در دهه فجر عنوان کرد.

وی گفت: همایش هدایت تحصیلی و شغلی در سال حمایت از کالای ایرانی نهم بهمن در تالار فرهنگ برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان ها ویژه چهلمین فجر انقلاب اسلامی در 17 بهمن اظهارداشت: در این روز مراسم پیشتازان فاطمی (تجمع انقلابی600 نفر از دختران سازمان دانش آموزی) برگزار می شود.

کریمی گفت: به مناسبت دهه فجر خدمات رایگان روان شناسی در کلینیک مرکزی توحید از 17 دی تا 22 بهمن طی روزهای یکشنبه و چهارشنبه به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی مناطق ویژه فجر 40 از ابتدای بهمن تا پایان دهه فجر و مسابقات خانوادگی فجر در کانون های مناطق افزود: نمایشگاه های دستاوردهای آموزش و پرورش در چهل سالگی انقلاب اسلامی، کارگاه های آموزشی، نمایش، سرود و داستان نویسی انقلاب در کانون شهید مفتح، شهیدپژوهی با محوریت شهدای انقلاب اسلامی در مدارس شاهد و مسابقات حفظ سوره فجر در دارالقرآن ها و کانون ها از دیگر برنامه های آموزش و پرورش تهران در دهه فجر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مسابقه ویژه کتابخوانی با موضوع «نشاط در تربیت» توسط اداره امور تریتی در سطح مناطق و مدارس، جشن ها و جنگ های نیمروزه در 23 کانون فرهنگی هنری، نمایشگاه مشاغل با عنوان «هر مدرسه، یک نمایشگاه»، جشنواره انجمن های کانون های ادبی و موسیقی در مناطق یک، 2، 8 و 17 و بازارچه کارآفرینی هنرجویان هنرستان های شهر تهران در منطقه 16 برگزار می شود.

کریمی، همایش تجلیل از ائمه جماعات مدارس(طرح امین) در فرهنگسرای بهمن، دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا در بهشت زهرا(س)، اجرای طرح یادواره شهدا در مناطق و مدارس، برگزاری نمایشگاه های مدرسه انقلاب توسط دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش تهران به مناسبت دهه فجر عنوان کرد.

وی از افتتاح کانون حرکات اصلاحیه در مناطق 2 و 9، زمین چمن مصنوعی مناطق پنج، 9، 12، 16 و 17 و زمین ورزشی اردوگاه شهید چمران تهران خبرداد و گفت: در دهه فجر همایش کوهنوردی دانش آموزان و فرهنگیان برگزار و تجهیزات ورزشی به مدارس و مناطق در قالب کاروان های اهدایی متمرکز استانی ارسال می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ماه افزود: به مناسبت این روز ضمن برپایی 22 غرفه فرهنگی در مسیر راهپیمایی، سرود یک هزار و 357 نفری توسط دانش آموزان هنرمند بسیجی در میدان آزادی اجرا می شود و به تمامی جهانیان ثابت خواهیم کرد که منویات رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار خود قرار می دهیم و تا زمانی که جان داریم از دست آوردهای انقلاب اسلامی حمایت و مصونیت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار